Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vikten beror på årsmodell... Bärsystemet har ändrats X antal gånger, så det är inte lätt att svara.
Även föräldrar som gått över till lättare utrustning har dock stor glädje av gamla ramryggor, de håller för att lasta trötta barn på toppen.
Vikten beror på årsmodell... Bärsystemet har ändrats X antal gånger, så det är inte lätt att svara.
Även föräldrar som gått över till lättare utrustning har dock stor glädje av gamla ramryggor, de håller för att lasta trötta barn på toppen.
Jo, men väger den 875 gram eller 3000 gram. På tradera är det rätt svårt att få säljaren att förstå att jag inte är ett dugg intresserad om ramen väger för mycket. En kille på jobbet vägrade till och med sälja sin ramrygga till mig då han fick reda på att jag skulle slakta den.
Min rygga (som är på min enda bild här) väger knappa 2500gr komplett. Exakt vikt har jag glömt och är 350 mil från den just nu.
Skulle gissa att ramen är knappa halva vikten. jag har dessutom en påhängd hylla som väger lite. Dessutom har jag nu mer moderna axelband, dom är lite rejälare och tyngre än orginalet men medräknade i vikten ovan.