Det är ju lite oroande om den extremt överprissatta "Numbers"-serien skall bli liktydigt med det som de flesta tidigare förknippat Fjällräven med, slittålighet och tidlösa kvaliteter
Numbers gör reklam för att det är kvalitet och slitstyrka, att det håller år efter år, och att man ska kunna laga kläderna när de slits ut. Kläder som håller generationer.
Ungefär som Fjällräven alltid varit då.. Med skillnaden att varje plagg plötsligt kostar 3000 kronor mer.
Men med den marknadsföringen, där Numbers-serien är den som är liktydig kvalitet och premium.. då undrar man ju vad det ger för signaler för resten av sortimentet. Ska vi förvänta oss att t ex Greenland jackorna numera är sämre än de på 80-talet? De är ju inte "Numbers":.
Numbers gör reklam för att det är kvalitet och slitstyrka, att det håller år efter år, och att man ska kunna laga kläderna när de slits ut. Kläder som håller generationer.
Ungefär som Fjällräven alltid varit då.. Med skillnaden att varje plagg plötsligt kostar 3000 kronor mer.
Men med den marknadsföringen, där Numbers-serien är den som är liktydig kvalitet och premium.. då undrar man ju vad det ger för signaler för resten av sortimentet. Ska vi förvänta oss att t ex Greenland jackorna numera är sämre än de på 80-talet? De är ju inte "Numbers":.