Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
För att slippa strul med tändstickor som går av och tändare vars låga inte står emot hård vind har Primus skapat Piezo Igniter som tänds med ett enkelt knapptryck. Nu kan du trots tuffa väderförhållanden hålla handen på ett säkert avstånd från själva lågan. Designen gör att tändaren även kan...
Har en piezotändare från MSR, dock 14g så lite tyngre men utan GDS. Måste dock erkänna att jag föredrar tändstickor före alla tändare, inte heller det är tung lösning
För att slippa strul med tändstickor som går av och tändare vars låga inte står emot hård vind har Primus skapat Piezo Igniter som tänds med ett enkelt knapptryck. Nu kan du trots tuffa väderförhållanden hålla handen på ett säkert avstånd från själva lågan. Designen gör att tändaren även kan...
GDS för att jaga gram var lite av målet men samtidigt behålla smidigheten. I slutändan så tror jag faktiskt att en klassisk piezotändare från Bic vinner vikt kontra funktion-ration. Skulle gasen inte tända så går det att tända med piezon i alla fall. Sen har jag med mig några stormtändstickor på totalt 5g inkl ask och plån som backup.
Just den Piezon var ingen höjdare att bygga på. Så nu grejar jag med en ny från en större braständare från Bic. När den är klar så delar jag gärna
Men vill du ha filen så får du den givetvis! Kan dela 3d-modellen också så kan du greja på i Tinkercad. Det är ett webbaserat, gratis och superenkelt 3D-progam