Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Filmen Tunn luft
- Trådstartare petsa
- Start datum
Jag spelade in den men det visade sig att den kvart jag tog som marginal efter filmen enligt tv-tablån inte räckte till. Trean låg nästan 25 minuter efter utsatt tid så jag fick inte med slutet.
Tror det är Murphys lag som är med på ett hörn när det gäller den här filmen och mig.
Bor dessutom inte i Stockholm så jag är inte till stor hjälp tyvärr.
[Ändrat av petsa 2002-10-21 kl 18:55]
Tror det är Murphys lag som är med på ett hörn när det gäller den här filmen och mig.
Bor dessutom inte i Stockholm så jag är inte till stor hjälp tyvärr.
[Ändrat av petsa 2002-10-21 kl 18:55]
Svävar i det blå...
Inte för att jag är den mest laglydiga, absolut inte den mest lagkunnige. Men frågan är ifall du inte är farligt nära att uppmana till brott???
Måhända är det ok att sprida filmer så länge man inte tar betalt. Vad gäller musik så tycker branchen (läs: skivbolagen och vissa artister) definitivt *inte* det.
Ifall jag hade haft filmen hade jag utan tvekan kunnat *låna* filmen lagligt till vem som helst.
/mats"gratis är bra, direct connect rules"fagerkull
PS! För övrigt tycker jag att boken är rätt skrämmande läsning, har ej sett filmen. DS!
PeterPan; sa:ingen som har tunn luft och kan lägga ut den på nätet som divx eller så?
Inte för att jag är den mest laglydiga, absolut inte den mest lagkunnige. Men frågan är ifall du inte är farligt nära att uppmana till brott???
Måhända är det ok att sprida filmer så länge man inte tar betalt. Vad gäller musik så tycker branchen (läs: skivbolagen och vissa artister) definitivt *inte* det.
Ifall jag hade haft filmen hade jag utan tvekan kunnat *låna* filmen lagligt till vem som helst.
/mats"gratis är bra, direct connect rules"fagerkull
PS! För övrigt tycker jag att boken är rätt skrämmande läsning, har ej sett filmen. DS!
visst har du rätt i att det sannolikt inte är 100% lagligt, men rent *etiskt* - vad är skillnaden om jag lånar en film från dig på ett vhsband, eller om jag kollar på en digital kopia för eget bruk?
dessutom har du ju rätt i att jag är "farligt nära", men att jag inte uppmanar till brott. Jag frågar helt enkelt bara om någon har kopia och kan lägga ut, inte att de skall...
[Ändrat av PeterPan 2002-10-22 kl 14:04]
dessutom har du ju rätt i att jag är "farligt nära", men att jag inte uppmanar till brott. Jag frågar helt enkelt bara om någon har kopia och kan lägga ut, inte att de skall...
PeterPan; sa:visst har du rätt i att det sannolikt inte är 100% lagligt, men rent *etiskt* - vad är skillnaden om jag lånar en film från dig på ett vhsband, eller om jag kollar på en digital kopia för eget bruk?
Skillnaden torde vara att det i sådant fall skulle finnas 2 uppsättningar, varav ersättning utgått till upphovsrättsinnehavaren (puh!) i ena fallet men ej i det andra. Vilken etisk inställning man har till detta får var och en välja.
Naturligtvis går det att vidareutveckla diskussionen juridik vs. etik, men jag tror inte att jag är intresserad av den debatten, och det här är nog fel forum.
Dock bör man vara försiktig med vad man gör eller uppmuntrar andra att göra.
/mats"lär för att leva"fagerkull
/mats"lever för att lära"fagerkull
/mats"lär som jag lever"fagerkull
/mats"felcitat"fagerkull
PS! Personligen använder jag som sagt Direct Connect med jämna mellanrum....och det har hänt att kurslitteratur har kopierats DS!
Tjena!
Jag var själv vaken kl 0430 i söndagsmorse (eller 0455 då filmen började), tittade på filmen. Hade jag vetat att den var så jävla dålig hade jag inte ens brytt mig! Har tidigare läst boken och den är helt ok. Men detta var sannerligen en amerikansk produktion. Oj oj oj.
/Ingvar (som är laglig till 63%)
Jag var själv vaken kl 0430 i söndagsmorse (eller 0455 då filmen började), tittade på filmen. Hade jag vetat att den var så jävla dålig hade jag inte ens brytt mig! Har tidigare läst boken och den är helt ok. Men detta var sannerligen en amerikansk produktion. Oj oj oj.
/Ingvar (som är laglig till 63%)
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
IMAXX-filmen om Everest | Alpin / Bigwall | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg