extreme survival - discovery channel

Extremt.

Jag antar att du menar Bear Grylls!!!!!!!

För ´han är ju rena rama tok-idioten nr 1. Det han "lär" ut är rena vansinnet , snarare hur man tar död på sig själv så fort som möjligt ute i naturen..nä fy fan för han!!!! Den som vet nåt om överlevnad vet hur galen han är.

Däremot så tycker jag att en kille som Les Stroud har en helt annan inställning till ämnet.Har sett en del av hans program och det ligger myyyyycket mer relism i hans program.

Tack för ordet / Nicklas




Jag undrar om jag är den enda som har lagt märke till att Bear Grylls program faktiskt heter EXTREM ÖVERLEVNAD? Det har ingenting med att lära hur man överlever i ödemarken att göra. Som allt annat så påverkas man av tv, och visst man kan säkert lära sig lite av det han gör. Men det han gör är EXTREMT. Det är ett underhållningsprogram.
 
Ni har missat en del info om programmet

Det är väldigt mycket information om programmet som många av er har missat....

Till att börja med: Bear Grylls påpekar ofta att han visar hur just han själv skulle göra för att ta sig ur en viss överlevnadssituation, detta är en del av huvudkonceptet. Detta betyder alltså att han kommer göra saker som vi andra oftast skall vara väldigt försiktiga med. Man skall inte hellerglömma att, när han oftast gör dessa "korkade" grejerna, så brukar han faktiskt säga: "You should only do this as a last resort". Alltså, mer desperata åtgärder.

En annan viktig sak som några av er uppenbarligen verkar ha missat, är att det i början av programmet står en text som förklarar att teamet har "arrangerat" vissa situationer så att Bear skall kunna visa hur man gör för att klara av dem. Detta är också varför han gör många saker som kan verka vara "crazy".

Vill också bara påpeka precis som någon annan, att programmet faktiskt heter Extrem överlevnad (eller Ultimate survival här i Europa). Bear åker därför till de mest extrema platserna i världen (enligt honom) där man kan bli fast flera dagar eller veckor utan hjälp, då kanske det inte är så konstigt att man gör mer desperata saker för att överleva.
 
Bear Grylls=Pajas

Bear Grylls är en pajas.
Han är förmodligen ett bokstavsbarn då han inte kan stå still utan kastar hit och dit hela tiden när han försöker prata.Eller visa något för den delen.
Riktigt jobbigt att titta på,sedan är ju det mesta bara rappakalja.Jag hoppas att ingen tar detta på allvar.
Det är sorligt isåfall och mycket beklagligt.
Hela programmet är ju ett skämt och det hoppas jag att de flesta inser...
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg