Everest och McKilney är de prisvärda tält?

Re: Re: Everest funkar fint

Raskesven; sa:
Albertsson; sa:
.....Senaste turen hade jag ett NorthFace som väl lär vara ett hyfsat bra märke med de gick hål i yttertältet och sömmarna möglade så hmm vet inte om märket är de viktigaste.
Jag har svårt att tro att sömmarna möglade iväg med tältet uppsatt eller under en vandring där tältet slogs upp varje dag, eller var det när det låg fuktigt ihoppackat en vecka efter hemkomsten;-)?

Raskesven

Det möglade under regnperiod i Tanzania, men visst det var inte uppe varje dag så jag ska inte klandra märket/tillverkaren.
 
Konstigt

Eva_Lundgren; sa:
Och vi har oxså haft ett Everest Flexible 2/3
modell 2005..Det sämsta tält vi har haft!

Svårt att sätta upp, dålig duk och väldigt ömtåligt golv.. Nu köpte vi det på rea och betalade bara halva priset men.. Men som någon tidigare sa..allt är från Everest är absolut inte dåligt det finns vissa guldkorn, dock ej deras tält av årgång 05 :)

Skumt, är det detta tält ni har? Har tyvärr inga digitalbilder när tältet är uppsatt i skitväder. Det där med tältgolvet håller jag absolut inte med, ett riktigt tjockt golv som klarar vassa stenar galant. Dessutom så är det helt klart det mest lättuppsatta tältet jag någonsin använt, sätter upp det i tummvantar och mörker på 2 minuter. Men som sagt, kan vara olika år från år...

cpic447d40b60cfc2.jpg
[/QUOTE]


Det ser likadant ut..Det kan som sagt vara "årgången" för vårt golv är tunnt som tidningspapper.. Jag har inget emot Everest snarare tvärtom..
 
Everest och McKinley, bättre känd som Denali, är höga berg, och på höga berg växer inga träd. Träd växer på marken. På lodrätt tre blir det alltså murmeldjur som ju bor i hålor i marken.
 
Nordesjö; sa:
En annan, mindre skojig, koppling är att man kan köpa ett bra Marmot-tält till samma slant som ett frågeteckenförsett Everest/McKinley.

Läste denna tråd (och de länkade recensionerna) med stort intresse då jag precis ska införskaffa tält + sovsäck. McKinley och Everest har jag inget emot, och jag är väl medveten om var jag hittar dessa märken, men var handlar man Marmot-tält? Tips på bra och seriösa återförsäljare emottages tacksamt. Plus i kanten om de även har sovsäckar såklart.. :)
 

Liknande trådar