Everest fr Stadium- Bra eller skräp?

Everest serien fr Stadium har bredd och är mkt prisvärd, men håller den tillräcklig klass. Vilka produkter har ni provat som var tillräckligt bra?
Mvh
 
Mössor, handskar provat

Jag har två hjälmmössor i flees från Stadium av märket "Everest" de är väldigt bra, svetten går rätt igenom och huvudet är torrt, sömnad är bra och 79 spänn är mindre än en tredjedel av vad de kostar om det står ett välkänt märke på dem.
Jag har ett par längdåkningshandskar av märket "Everest" också, de används flitigt, slitstarka är de ehuru en aning hårda innan de blivit inkörda, jag har också ett par fleeshandskar som jag tycker är mycket prisvärda väl i paritet med mycket dyrare fleeshandskar jag haft.
 
underställ

Jag har ett Everest underställ. Detta underställ kostar ungefär hälften av de andra märkena jag har, men det är inte heller värt mer. Jag har använt det minst, men det är redan det som är sladdrigast i formen. Tycker inte riktigt att det står sig vare sig i pris eller kvalité.
 
200 fleece

Jag har flera 200 grams fleece tröjor från Everest och tycker dom har fungerat ok.
Inte så att man blir lyrisk och nog skulle en det finnas bättre men för priset tycker jag det är svårslaget.
Har haft underställ och tunn fleece också men dom har blivit sladdriga och tappat formen.

Man kan hitta bra saker i Everests sortiment men det finns sämre grejor också, sen är det ju upp till var och en om man verkligen tycker sig behöva fleecetröjor som kostar över tusenlappen eller om man hellre köper lite mer kläder för samma pengar.

Om jag skulle råda någon som vill börja med uteliv skulle jag absolut tycka att han eller hon skulle kolla på Everests produkter.
Tex. så tror jag att deras ryggsäckar många gånger är bland dom bättre i sin prisklass och dom fyller förmodligen behoven som den stora massan har om inte namnet är det viktigaste.
 
Midre ryggsäckar och kläder (undanatag skalkläder) fungerar säkert från nästan vilken tillverkare som hellst. Större ryggsäckar, kängor och tält bör man vara mera försiktig med. De senare är ju också större investeringar och man har mera att förlora.
 
Mycket nöjd

Har ett par Everestkängor som jag köpte för cirka fem år sedan för under tusenlappen på Stadium. De har jag använt flitigt under alla åren och de håller fortfarande måttet, lika sköna och lika varma och täta. Det enda som har gått sönder är snörena, men det händer säkert vilket märke som helst.

Jag tvekar inte att köpa ett par nya Everest nästa gång det är aktuellt igen.

/g
 
Everest ryggor och bagar m.m.

Jag har har testat och äger ett flertal av everest mindre ryggsäckar dessa har fungerat bra till mycket bra. Den produkt jag är mest nöjd över är en 80 liters bag som har infällbara axelremmar. Har haft den länge och på många resor och det finns inte en skada på den. Slitastark? absolut, bra att packa? underbar, komprimerbar? Jajamän (den blir som en 30 liters rygga)Att prylarna sen är mycket mycket prisvärda försämrar ju inte det hela. Svårslager om man tar pris kontra vad du får.
Sen håller jag med övriga inlägg att underställen är lite väl sladdriga och man får en rejäl "hängröv" i underställsbrallorna.
 
Ryggsäck, kängor

Har en ryggsäck och ett par kängor från Everest. Är grymt nöjd med båda men kanske särskilt kängorna. Otroligt prisvärda. Ryggan är grymt skön men jag har inte hunnit använda den tillräckligt länge för att upptäcka om den är tålig. Hittills har den dock fungerat alldeles utmärkt.
 
Re: underställ

d_cederberg; sa:
Jag har ett Everest underställ. Detta underställ kostar ungefär hälften av de andra märkena jag har, men det är inte heller värt mer. Jag har använt det minst, men det är redan det som är sladdrigast i formen. Tycker inte riktigt att det står sig vare sig i pris eller kvalité.
Det är inte så att du fått bättre form, och därför känns de sladdriga? ;-)

Jag tycker tvärtom, köpte diverse Everestkläder(2*underställ, mikrofleece, tjock fleece mm) inför Vasaloppet öppet spår 2000, de funkade bra och höll mig varm i de 20-32 minusgrader det var...nån annan som var där? Har även haft dem på diverse skidsemestrar och Vasaloppet 2001, fortfarande håller de formen bra, har jag haft tur kanske? Priset är ju helt ok, när man är fattig student som jag, men ändå vill ha skoj utomhus. Jag tycker att mina har varit klart prisvärda.
mvh Mago
 
Ryggsäck !

Har en everest "adventure 65+15", som har fungerat alldeles utmärkt. Den är sydd med en TNF ryggsäck som mall, dvs en KOPIA !!! Men den håller hög kvalite ändå !
 
Tillverkas?

"Everest" saluförs ju av Stadium, en svensk kedja. Var tillverkas Everest. Har aldrig sett märket utomlands, men jag har ju svårt att tro att de görs i Sverige. Så, är de någon annan tillverkares parallellprodukt, eller hur ligger det egentligen till?

/K
 
Jag antar att Stadium har köpt upp en produktionslinje hos någon/några asiatiska tillverkare och marknadsför det sen under Everest-varumärket. Det gör, misstänker jag att vissa saker inte riktigt håller måttet, medan andra kan vara väldigt bra. När man köper ett dyrare "riktigt" märke får man ju även betala för utvecklingskostnader "intern" kvalitetskontroll i produktionen som för kvalitetskrav ställda från underleverantörer ex Gore, förutom för värdet i själva varumärket. Jag har själv ett par fleecehandskar från Everest som har hängt med ett bra tag nu och som jag varit nöjd med.

/Dave
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
100826 Everest sofftshell byxa (Stadium) Kläder 1
Klosse Everest tumhandskar – recension Kläder 3
waltruz Köpt Everest regnstäl 3000mm. Lurad? Dåligt köp? Kläder 18
helsingborgarn357 Frågår, påstående om Everest Kläder 4
tango GTX vs TCS (everest)? Kläder 4
Oskar R. "Everest 2,5 layer" regnställ Kläder 3
rodani Stadiums EVEREST skalbyxor? Kläder 1
PepperKeenan Everest Trekking Pant+Jacka för löpning Kläder 0
Öhrn Everest??? Kläder 11
lowe Mysteriet Everest! Kläder 41
100826 Everest zip off pants. Kläder 1
rofe85 Everest Kläder 37
100826 Everest Anorak Kläder 4
mtallberg Kvaliteten på Everest? Kläder 3
everest4ever kläder stadium? Kläder 3
elka Merino erfarenheter, Aclima och Stadium Kläder 7
jmlove Gore-tex Stadium vad köpa? Kläder 3
Elvah Goretex paclite plus - är det ett tyg på jackor (eller bara membranet) och finns min drömjacka? Kläder 6
doffy_74 Fullnarvsläder eller nubuck i kängor? Kläder 13
Moga Dun eller syntet i bivack-skor och byxor? Kläder 4
Plogg High eller mid skaft till nya lundhags? Kläder 11
langben Klättermusen Misty 2.0 eller Arc'teryx Gamma LT? Kläder 2
friluftsbruden Vinterskor 1 eller 2 storlekar större? Kläder 11
marp68 Impregnera grövre bomullsjacka med vaxtvål eller impregneringsspray? Kläder 4
matsgl Lundhags Jaure ii eller Jaure ii Light Kläder 9
komfortPerZonen Lundhags Vandra II Mid vs. Tjakke Light Mid. Eller annat? Kläder 9
Pohman Gaiters eller Chaps Kläder 6
Elvah Akut: kängor istället för Jörn, höga med mjuk sula eller låga med hård? Kläder 21
joakimkarlsson1022 Var hittar jag vadarpåsar eller annan lösning? Kläder 8
Livetiskuggan Olles bror eller yllemössa Kläder 4
FriFågel Jacka för vandring: en eller två jackor? Kläder 7
utesälen Helt vattentäta handskar eller tumvantar? Kläder 12
Silver Fang Skidjacka eller vindjacka Kläder 6
bionicon Turbukser med ventilasjon på lår? Insider og/eller utside? Kläder 3
evinrude Sula om Lundhags hos Lundhags eller lokal skomakare? Kläder 7
silash Stabila sandaler för inlägg? Eller luftiga skor? Kläder 3
MathiasG1985 Skaljacka FJ Keb Eco Shell eller KM allgrön 2.0 Kläder 10
kungjohan Friluftsbyxor billiga eller fjällräven/lundhags? Kläder 3
bionicon Varma Sorel eller liknande Med bra fotform!??? Kläder 12
Clover Fältuniform 90 - bra eller dåliga för vandring sommar-höst? Kläder 44
Tobias.H Underställ - Woolpower LITE eller 200g Kläder 7
Mattias1981 Meindl eller lundhags Kläder 5
Silver Fang Långärmad skjorta eller långärmad tröja för vandring Kläder 36
plutosmoon Skaljacka eller fjällräven keb jacka? Kläder 5
nicko_ Nubuckkängor - vare sig vax eller fett? Kläder 6
nicko_ Softshell Tierra Off-course pants eller Fjällräven Keb trousers? Kläder 6
andy69 Sealskinz eller annat vattentätt på fötterna! Kläder 9
Cryfish Torrdräkt, hel eller delad Kläder 4
salvion Lägga upp byxben? Symaskin eller butik? Kläder 11
Ghostery Vinterparkas med eller utan membran? Kläder 26

Liknande trådar