Nu var det väl i och för sig inte i första hand problemen utan snarare huruvida, och vilka av Everests varor som det är lönt att lägga ut hälften av pengarna på och vara nöjd med det. jag har en 55L klätterrygga från TNF som jag jämfört med en kompis motsvarighet från Everest. Det är en enorm skillnad såväl på detaljer som på komfort. Everests småryggsäckar har ju praktiskt taget inget bärsystem - de har bara sytt fast axelremmarna högst upp på väskan.
Skulle jag vara lyckligare med en sådan ryggsäck och vetskapen att jag har fått den till halva priset vad jag skulle fått ge för TNF? Nej, men om jag hade väldigt lite pengar och behövde en ryggsäck väldigt mycket, då skulle det vara bra.
Produkter från Everest håller ju inte samma standard som de dyra märkesprodukterna. Å andra sidan har ju inte heller ens märket självt velat ge sken av detta.
Skulle jag vara lyckligare med en sådan ryggsäck och vetskapen att jag har fått den till halva priset vad jag skulle fått ge för TNF? Nej, men om jag hade väldigt lite pengar och behövde en ryggsäck väldigt mycket, då skulle det vara bra.
Produkter från Everest håller ju inte samma standard som de dyra märkesprodukterna. Å andra sidan har ju inte heller ens märket självt velat ge sken av detta.