Impa; sa:Tja!
Efter en massa provande fastnade jag då för Meindl. Svåra att få tag i Ja, det finns väl många i vårt avlånga land som har erfarenhet av vår militära känga m/90. Den ebda fördelen den har är väl då priset. Att gå i tuff teräng är som att gå i sockeplast och särskilt vattentät är den heller inte, trots att man smorde som en gnu. Sen är den inte vridstyv i varken sula eller skaft så mina vrister tog stryk.
Under mina år i gröna kläder testade jag mycket. En känga som var väldigt poppis då var Magnunm från High Tech (eller möjligen tvärt om). Även den ratade snabbt av ungefär samma skäl.
Jag har flera gånger sneglat på Magnum kängorna där ibland Hightech modellen,för att jag har tyckt att dom verkat vara av bra kvalitet och till ett bra pris. Jag har inte testat dom själv,därför är blir jag nyfiken på det som du skriver om Magnum kängorna.Menar du att dom är instabila att vandra längre sträckor i?
Det finns en känga som heter Magnum Elite 900 som jag tycker verkar vara intressanta om man vill hålla sig i prisklassen under 2000 kronor för ett par kängor. Dom har ett inlägg av Sympatex som gör att dom är vatten täta.
http://www.militaryshop.se/bilder/produkter/Boot.elite.jpgDom här kängorna kostar 1595 vilket jag själv tycker ligger i en bra prisklass.