Era 3 för 3 :-)

Surf å lek å roll. Suf och lek kan jag göra i nästan vilken kajak som helst. Roll, kanske en polokajak duger? En BP eller Qaanaac 512 ser roliga ut, men kommer troligtvis använda en sådan väldigt lite.

Flerdagars: Ganska nöjd med min Commander. Fungerar bra vid surf och lek. Har inte sett någon som tilltalar mig mer.

Motion: De flesta motions och racers duger bra. Har ingen favo, men Struer Cleaverx är klart snyggast och mest välbyggd.

Inget ont om dina slutsatser... Jag kan dock meddela att det fungerar rätt bra att släpa en galsfiber kajak upp och ner över stock och sten på dassiga landstigningar. En förmåga att lyssna på "något annat" ;) och lite gelcoatfiller nån gång varannat år... Min kajak ser förjävlig ut undertill, men den fungerar bra!

Du har säkert rätt men jag gillar verkligen Inukshuken skarpt och tror att jag kan leva i den månader i sträck.

jag gillar verkligen Inukshuken skarpt och tror att jag kan leva i den månader i sträck.

Bra! Låter som en kanonkajak! :)

(Helt utan ironi såklart. Jag la mitt förra inlägg av det skäl att jag rätt ofta tycker mig höra att folk säger att glasfiberkajaker är himla ömtåliga. De är de inte. De låter bara lite mer... ;) Hyfsat lätta att laga är de också. Sen är kanske rotationsgjutna kajaker snäppet hållbarare ändå, men båda är hållbara! Som jag ser det.)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg