Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
enzo
- Trådstartare cancerman
- Start datum
Nej, tyvärr inte Seved. Skulle dock vilja ha .depaul har du nån Kosterkniv.
~Paul~
OK, förstår lite bättre. Jag har precis förvärvat en Mado Superschliff MNS 630. Den har inte dessa problem och det var därför jag inte förstod vad du menade:http://www.jula.se/EsaImages/item/master/251012_d.jpg
det är en sån maskin jag har. det är svårt att förklara men du ser att bandet är lite smalare än maskin vilket gör det mycket svårt/ omöjligt att slipa till en snygg början på eggen. men har man tex en sån här http://www.northcoastknives.com/Grinder5Lrg.gif så ser du att bandet tar direkt mot stålbiten man ska slipa. jag hade ingen aning att man kunde härda om blad som hade tappat härdning. man lär sig nytt varje dag =)
~Paul~
Köpte den av en medlem på ett annat forum. Han ägde en firma som slipade knivar för Willys. Dock fick han avveckla firman eftersom Willys i fortsättningen inhandlar sitt kött från ett centralslakteri.Det var ingen dålig slip. Vattenkyld också. Kan inte ha varit gratis?
En ny Mado kostar närmare 18.000 (inrikes). Så mycket betalade jag förståss inte. Slutsumman hamnade på lite över en femtedel med leverans fram till dörren.
Hade maskinen inte varit vattenkyld så hade jag nog inte köpt den.
~Paul~
Jo, det kan jag förståss inte säga emot .Verkar vara en bra grej men man får många brynen för 18'
~Paul~
Ja har sett liknande maskiner på tyska sajter för ca 2-3 K ibland. Slå till vet jag . Om du inte hittar en Mado så kan du alltid kika efter Edertal. Samma uppbyggnad men starkare motor och alla detaljer i rfr stål. Den väger 2 kilo mer än Madomaskinen.oj ja där har du en bra slip. lite avis är man =)
~Paul~
Det finns hur fina band som helst. Jag har beställt 250, 600 och 800. Men det finns band ända upp till 3000.Fin slip depaul. Hur fina band finns det till den. Vad är det för bryn hjul till den.
Seved
Polerhjulet är tillverkat i filt men kan bytas mot läder, vanligt brynhjul med varierande grit eller lameller.
~Paul~
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
EnZo | Utrustning allmänt | 10 | ||
EnZo Trapper | Utrustning allmänt | 16 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg