Hej är ganska ny på forumet, går min första riktiga fjällvandring snart och tänkte kolla vad ni tycker om min packlista. Har inte skrivit vik eller liknande eftersom jag mest vill se ifall jag glömt något viktigt. Grammjakten får börja efter att jag gått några vanliga turer.
1*Väska med regnskydd
2* Underställ (långkalsonger, långärmat)
2* kalsonger
2* tunna strumpor
2* tjocka strumpor
1*mössa
1*balaklava (kan användas, som halsduk, mössa, sova med den)
1* skaljacka
1* fleece jacka
1* tröja modell 90 (har med mig två förstärknings jackor för att kunna ha en till fötterna och en till benen när jag sover. Har ganska kall sovsäck med mig)
1* Regnställ
1* M90 byxor (hatar combat looken, men jag har dom så dom är gratis)
1* sovsäck
1*liggunderlag
1*gaskök, med gas, bestick
1*kängor
1*vadartofflor
1* fickniv
1* karta och kompass
1*tält
1* kamera
1*nödkitt
Nödkittet består av: nål & tråd, silvertejp, skavsårsplåster, förstaförband, panodil, spritservetter, skavsårstejp, etc.
Har säkert glömt något, men kan ni kolla min lista och se vad ni tycker? Jag är mest intresserad av att veta ifall jag glömt något viktigt. Sånt som absolut inte får glömmas.
1*Väska med regnskydd
2* Underställ (långkalsonger, långärmat)
2* kalsonger
2* tunna strumpor
2* tjocka strumpor
1*mössa
1*balaklava (kan användas, som halsduk, mössa, sova med den)
1* skaljacka
1* fleece jacka
1* tröja modell 90 (har med mig två förstärknings jackor för att kunna ha en till fötterna och en till benen när jag sover. Har ganska kall sovsäck med mig)
1* Regnställ
1* M90 byxor (hatar combat looken, men jag har dom så dom är gratis)
1* sovsäck
1*liggunderlag
1*gaskök, med gas, bestick
1*kängor
1*vadartofflor
1* fickniv
1* karta och kompass
1*tält
1* kamera
1*nödkitt
Nödkittet består av: nål & tråd, silvertejp, skavsårsplåster, förstaförband, panodil, spritservetter, skavsårstejp, etc.
Har säkert glömt något, men kan ni kolla min lista och se vad ni tycker? Jag är mest intresserad av att veta ifall jag glömt något viktigt. Sånt som absolut inte får glömmas.