En orange budgethunter

Ja det är rätt lagom tycker jag. 58-59 . Interessant med proven på fabriksknivarna jag har hört likadant men alldrig provat har tänkt det många gånger men det har alldrig blivit av. Ja jag förstår det där med avbarkningsknivarna dom skulle säkert gå av om man la dom på högre.

Seved

58 hrc är inte direkt lågt. Snarare rätt standard på bruksknivar. En del köksknivar jag testat har legat på 56, och en del moror på 54-56. Som en referens kan jag ju säga att knivar i avbarkningsmaskiner för pappersindustrin ligger på 52-53, de får stå ut med bra mkt mer än de flesta friluftsknivar.
Förstår, tänkte bara att om jag gjorde det själv så skulle jag kanske gå upp till 59-60 bara för att få ut mer nötningstålighet ;). Till ben och brosk hade jag förståss varit tvungen att använda en annan kniv.

~Paul~

Ja hårdheten på knivar är ju olika det är ju vad man föredrar själv, om du vill ha en så kan jag ju lägga den på 59-60. Skaftet är 120 mm lågnt. Det är några med stora händer som köpt dom och är jäkligt nöjda:)

Seved

Ser riktigt fin ut. Visade bilderna för några kompisar som också jagar och dom gillade den skarpt även dom.

Gör du fler så kommer det garanterat inte bli några problem att sälja dom :D

Tackar :)det låter ju hoppfult, kul att ni gillar dom, japp det kommer fler jag ska snart börja med dom.

Seved

Det är många som vill ha lanyardhål i dom så jag funderar på att göra sådana men då blir kniven en hundring dyrare. Vad tror ni om det. Ha ha vad de paul vill är givet men skriv gärna ändå.

Seved

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
M_M Orange Helly Hansen köpes. Utrustning allmänt 0
seved1 Skaft till budgethunter Utrustning allmänt 6

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg