Touch-skärm gillar jag egentligen inte under friluftsaktiviteter, men det kanske är en (del)lösning?
I så fall tycker jag att dun skall kolla närmare på Garmin Venu-modellerna, jag har ett par kvinnliga bekanta som använder Garmin Venu och valde just den modellen för att de ville ha en liten GPSklocka med bra batteritid.
Venu-modellerna har dessutom touch-skärm
Den modell jag ffa tänker på är
Venu Sq 2 med en liten fyrkantig boett/display, fyrkantigheten gör arean större utan att klockan blir bredare eller högre.
Den har även ett pris
under 2kSEK hos flera handlare just nu.
Utöver touch har den knappar och de sitter på höger sida
Ingen knapp på vänster sida
(Den finns förstås även i andra färger, jag valde de jag hoppas syns bäst på en skärm)
Batteritiden för Venu Sq 2 skall vara upp till
11 dagar eller 26 timmar i GPS-läge, räcker det för dig?
De GPSklockor jag har erfarenhet av är snabbladdade och även med en liten Power bank kan man ladda det lilla batteriet många ggr.
Läs själv i Rays recension
Garmin today has announced their latest Venu series watch, the Garmin Venu Sq 2, which is an update to the existing Garmin Venu Sq watch that came out two years ago. This new model essentially brings the hardware specs inline
www.dcrainmaker.com
Men om du vill ha mer avancerade funktioner och Garmins senaste variant av pulssensor på handleden bör du titta närmare på
Garmin Venu 3S, om jag skulle köpa en ny klocka idag är det den jag skulle titta närmare på (fast modellen utan "S"). Men den kostar en hel del mer, precis
under 5kSEK
Självklart har Ray skrivit en hel del även om den
Garmin has just launched the new Venu 3 series, which goes back to having two separate sizes, while adding in a slate of features – some of which are the first time we’ve seen them on a Garmin wearable.
www.dcrainmaker.com
Om du inte har möjlighet att jämföra och välja GPSklocka i en butik tycker jag att du bör beställa från en handlare med generösa regler för öppet köp. Allt för att underlätta vid en eventuell retur av den.
Tex Netonnet som säljer både Venu Sq 2 och Venu 3S
<REDIGERAT>
@joanna
Googlar man efter bilder är det enkelt att hitta bilder med Venu Sq 2 på höger handled