En mera traditionel

:) är det bättre. Vad händer då.

Seved
Alla syror mörar ju organiska material, dvs de öppnar porerna och förbereder materialet för vad som skall komma. Ännu bättre hade resultatet varit med papaya, ananas eller mango eftersom dessa innehåller fruktenzym! Ananassaft är överjä....igt. Det går djupt in i träet!!

Applicera. Låt sitta i 5 minuter, torka av men gör inget mer på ca ½ h. Doppa sedan i linolja. Låt dra i ca 1 h. Inte mer eftersom du riskerar att försvaga träet. Torka av. Polera sedan. Upprepa inte detta!

Träet får en mycket lustig färgskala ;).

~Paul~

Alla syror mörar ju organiska material, dvs de öppnar porerna och förbereder materialet för vad som skall komma. Ännu bättre hade resultatet varit med papaya, ananas eller mango eftersom dessa innehåller fruktenzym! Ananassaft är överjä....igt. Det går djupt in i träet!!

Applicera. Låt sitta i 5 minuter, torka av men gör inget mer på ca ½ h. Doppa sedan i linolja. Låt dra i ca 1 h. Inte mer eftersom du riskerar att försvaga träet. Torka av. Polera sedan. Upprepa inte detta!

Träet får en mycket lustig färgskala ;).

~Paul~

Hm det skulle kanske vara nåt när man betsar skaften. Ja även när man bara oljar in det. Jag ska prova.
Vadå färgar citronsaften i sej självt.

Seved

Hm det skulle kanske vara nåt när man betsar skaften. Ja även när man bara oljar in det. Jag ska prova.
Vadå färgar citronsaften i sej självt.

Seved
Citronsaft är OK, men som jag skrev så är ananas det starkaste. Ananas får de mörka detaljerna i träet att framträda starkare. Mycket vackert!

~Paul~

Citronsaft är OK, men som jag skrev så är ananas det starkaste. Ananas får de mörka detaljerna i träet att framträda starkare. Mycket vackert!

~Paul~

Ha ha jag får väl köpa en burk åt tanten så får hon äta upp det så får jag saften. :) Men det kanske finns å köpa bara juice. Får kolla lite.

Seved

Skala ananasen, riv den. Stoppa den sedan i ett tyg och krama ur innehållet in i en skål. Använd därefter adekvat mängd saft till din blötläggning. Drick upp resten ;).

~Paul~

Oh fy fn det sa du inget om. Att man var tvungen å dricka upp resten :). Jag hatar annanas. he he

Seved

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg