En mera traditionel

Det låter kanon, Seved! Personligen saknar jag en utpräglad bushcraftkniv. Jag vet att du inte gillar skadinavisk slipning men på den här typen av knivar är den ett måste.

~Paul~

Ja mutter mutter. Jag är inte så förtjust i den. I mitt inte så allround. Jag har ju min variant på bushcraft som jag håller på med i 2140. Den får jag väl ha kortslipfas på åtminstone endel.

Så håller jag på att göra några woodlore varianter i RWL 34. Jo jag vet inte kolstål men beställaren ville ha RWL, så jag gjorde några fler. den blir det kort slipfas på.

Seved

Ja mutter mutter. Jag är inte så förtjust i den. I mitt inte så allround. Jag har ju min variant på bushcraft som jag håller på med i 2140. Den får jag väl ha kortslipfas på åtminstone endel.

Så håller jag på att göra några woodlore varianter i RWL 34. Jo jag vet inte kolstål men beställaren ville ha RWL, så jag gjorde några fler. den blir det kort slipfas på.

Seved
Skulle vara kul att se lite bilder!!

~Paul~

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg