en liten skitsak kanske ??

hejsan
ja just ja - varför inte....???
sporken har ju två ändar, ena sidan som sked och den andra som gaffel....
man använder ju vanligtvis bara en ände i taget så varför inte...:cool:
men annars borde man väl kunna använda mitten till nåt vettigt.... eller ?? ;)

vänligen nils

...jag har hört att det i vissa delar av världen är väldigt ohyfsat män emellan att erbjuda någon att använda sked-delen av sporken, och att kvinnor inte får ta i sporken alls. Finns förklaringen i denna tråd?

Jord tycker jag fungerar bättre än mossa och löv, bara ta en näve eller två gjord. Gärna tar jag med mig jord till platsen, så att jag slipper leta jord efter jag har skitit (jag tar inte upp gjord ur högen med skit). Jord liksom suger upp skiten... sedan så kanske man har lite jord kvar i kalsongerna - men det är bättre än skit!

Håller med , har aldrig varit med om att snaskig skithög knappt legat kvar efter helgen...sommartid iaf..vet inte men dom som skiter o ser att mysiga korven ligger kvar efter 20 år bör kanske byta kost och sluta käka plutonium.bildäck och bilbatterier.

Tips , dasspapper.

Ta ut centrumpapprullen från rullen,stoppa ned rullen i dubbla fryspåsar och använd påsförslutare.
Dra papper från centrum på rullen och du behöver aldrig ta ur den ur påsarna ,bara stänga igen med förslutaren.

Gött med torrt papper så man slipper riva me mossa,karva me stenar eller borra runt me snö i tvåan - lite onödigt...

Löjligt att påstå att bajset skulle försvinna på en helg. Speciellt sommar tid då skiten torkar fortare.
Jag tycker att de flesta i denna tråd visar på att det är några få som står för den stora ner skitningen i naturen. Men det känns skönt att så många i den här tråden tänker efter och skiter med stil. Även om jag tror att just du trollar så talar alla spår i naturen om att allt för många inte bryr sig... De kommer ändå inte tillbaka just dit.

Skulle din tes om att allt försvinner på en helg stämma så betyder det att Sverige har världen mest aktiv friluft utövare. För vid varje möjlig tält plats finns minst spår efter 20-30 st nödiga människor.

Ja alltså då är dom väldigt många som skiter just där men isåfall handlar det om friluftsområden som många har enkelt tillträde till med fordon (Läs korta/dagsturer) - korta turer - naturens skitätare knaprar annars upp skiten direkt.

Dom kan bli överbelastade om det skits mycket inom begränsad yta.

Men ute i det vilda har det hänt att i Juli,Augusti och September att en skit varit helt puts väck inom 48 timmar - och jag har kollat djuren som gjort jobbena - flugor dominerade samt en del djur utan vingar.

Bara papper bitarna legat kvar - Totalt rensat

Ja alltså då är dom väldigt många som skiter just där men isåfall handlar det om friluftsområden som många har enkelt tillträde till med fordon (Läs korta/dagsturer) - korta turer - naturens skitätare knaprar annars upp skiten direkt.

Dom kan bli överbelastade om det skits mycket inom begränsad yta.

Men ute i det vilda har det hänt att i Juli,Augusti och September att en skit varit helt puts väck inom 48 timmar - och jag har kollat djuren som gjort jobbena - flugor dominerade samt en del djur utan vingar.

Bara papper bitarna legat kvar - Totalt rensat

I Sverige är allt i så fall korta dagsturer förutom längst upp i norr.
Men i praktiken håller inte din teori eftersom man dessa spår över allt. Jag vill nog på stå att de stora bajs områdena är just de som du måste ta dig "ut" ... alltså en lite längre tur. Visst finns de sk ."söndags bajsarna" de som med fordon åker ut och skiter i naturen. Men jag tror problemet handlar om man just skiter i detta problem och tror att det försvinner på måndag.

Om du samlar in dessa bajs ätande djur som du känner och bygger ett slags reningsverk där det äter upp avföringen... lyckas du är du rik sen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg