• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

En dataidiotfråga, nån som vet ?

Nu ska du inte vara så'n. Det är skönt med fördomar, men lite dumt.

Som TV ungefär.

det handlar inte om fördomar men man kan generalisera lite lätt och det stämmer bra, sedan kan man naturligtvis hitta undantag.. Jag besöker årligen 100 tals företag gällande datasystem och min analys av användare och val av dator är nästan 100%, dessutom har jag gjort detta i 15år så mitt underlag blir ganska stort.. Jag vet att det svider!! Då är det lätt ätt gäspa lite eller säga att jag är fördomsfull och ointelligent.. snart blir jag väl anklagad för att vara nazist..

skulle jag välja en maskin för grafisk hantering så skulle jag välja en sgi maskin med en linux distribution..
 
lillspöket;396977 sa:
Själv är jag hyggligt datalitterat, en sån där snubbe som många vänner och halva släkten ringer när datorn krånglar. Jag upplever OSX som ett väsentligt mer användarvänligt system än de Windowsversioner jag hunnit genomlida. Jag hängde med t.o.m XP.

jag viker mig för denna massiva erfarenhet... :)
 
Om man ska återvända till frågan så är en undran kör frugan Vista i aero läge?
Jag lånar lite tråd här...
Jag fick en Vistabestyckad dator i förgår. Och jag har lite åsikter... Och därmed en relaterad fråga: var någonstans hittar jag om Vista kör i Aeroläge. Jag har letat lite men är vekligen inte vassast på sånt här. Lite hjälp vore galant.
 
jag viker mig för denna massiva erfarenhet... :)

Nej, jag har inte datorsupport som levebröd. Mest som en obetald bisyssla för släkt och vänner. Jag kan mer än många, men mindre än proffsen. Föreställer jag mig. Att jag hittills aldrig haft någon nytta av support på bredbandsleverantörer och datortillverkare (Aple inkluderat, för övrigt) tillskriver jag usel support, snarare än mina eventuella kunskaper.

Vad jag däremot har ganska stor erfarenhet av är kommunikation av olika slag. Och för mig är det uppenbart att Apple, på ont och gott, är ett i hög grad designstyrt företag, till skillnad från Microsoft. Jag gillar det. Du gör det inte.

Egentligen räcker det så.
 
Jag lånar lite tråd här...
Jag fick en Vistabestyckad dator i förgår. Och jag har lite åsikter... Och därmed en relaterad fråga: var någonstans hittar jag om Vista kör i Aeroläge. Jag har letat lite men är vekligen inte vassast på sånt här. Lite hjälp vore galant.

Det handlar väl bara om att slå av det trådlösa nätverkskortet, snarare en fråga om vilken pc du har och inte vilket op

dvs om aeroläge är det samma som flightmode eller flygläge är det utseendet du är ute efter så finns kanske svaret här http://xp.fpgroup.se/artiklar/92-wi...vaendargraenssnitt-att-vaelja-pa-i-vista.html
 
Ok, tack Justsafe.
Då hade jag redan löst det... tack vare tur. Och storyn bakom handlar delvis om min prestandaoptimerande polares inspiration och delvis, troligen, om att comhem tydligen hade tjall på bredbandet idag. Den var jävligt trög helt enkelt. Kanske förutsättning för bättre prestanda nu?