Nästa gång ska jag också krympa min packning. Ryggan vägde fullpackad med dagsproviant och vatten ca 15 kg.
Jag släpade med mig för mycket av saker som ändå finns att köpa på vägen. Jag packade nog undermedvetet mer som om jag skulle gå i fjällen/vildmarken. Alltså för mycket "i fall att prylar".
Helt onödigt.
Det jag var mest glad åt av det jag hade med/på mig var mina Hanwag kängor, min varma sovsäck och mina underbara ullunderkläder. Utan dom hade resan varit mindre behaglig.
Ja, vad är det man behöver egentligen? En bekant sa precis som du, att hon hade haft med sig på tok för mycket. Hon hade skickat hem kläder och böcker bara några dagar in på vandringen. Hon menade att hon inte behövde hälften av kläderna och att hon aldrig skulle ha haft tid att läsa ändå. Själv brukar jag stortrivas med att ha en bok på kvällarna när jag är ute och rör på mig, men jag tänker nu att man säker kan köpa sig en pccketbok nånstans på vägen när den lusten infinner sig? finns det någon sträcka där man INTE passerar någon butik på hela dagen? hur ser en lämplig packning ut för junivandring?