jag har lekt med denna senaste dagarna nu och är överlag jättenöjd med den. Enbart kört inomhus på 10.4mm rep och har inte stött på några direkta problem.. Funkar bra att mata ut rep med vanlig teknik, ett löst tumgrepp för att mata ut rep snabbt. Om klättraren rycker lite för hårt i repet tenderar den att låsa, vilket är ganska obvious, men genererar inga större problem. Jag gillar inte att ha en aktiv kontakt med bromsen, men Edelrids instruktioner för ledsäkring känns säkert. Att hålla kvar tummen och mata ut rep sätter inte låsfunktionen ur spel. Inte med dom provdragningarna och låga fallen vi testat med i alla fall.
Att fira ner klättraren kändes lite ryckigt och bökigt första gångerna men var bara en vanesak och känns nu väldigt bra. Att fira ner sig själv på såpass tjocka rep är, som tidigare nämnt, något svårare. Den låser väldigt hårt och firningen blev väldigt ryckig, skulle väl tro att det också är en vanesak.
Kommer testa med tunnare rep i veckan.
Jag är så pass nöjd med Mega Julen att Gri-Grin och Reverso3 fick ligga kvar hemma sist.
Är det något specifikt någon vill veta så hojta till så skall det försöka testas