Läser att det anses dyrt att åka båt på Sitojaure för att komma vidare på Kungsleden,och att man inte längre kan välja att ro denna sträcka. men 300kr/person vid ordinarie tur och 400kr övrig tid tänker jag är högst rimligt. Att inte kunna välja rodd kan ju för vissa vara trist,men tre gånger rodd över denna sjö skulle jag knappast välja.
Över Laidaure kan man väl välja rodd,vilket jag en gång gjorde tre gånger sträckan med usla ojämnt långa åror och därtill i dimma.
I Kvikkjokk finns enbart båt för att komma vidare längs Kungsleden. I artikeln i NSD (läs idag 210929 då det är en dag utan betalvägg) anses tydligen en del det vara monopol och ockerpriser på båtöverfarterna.
Över Laidaure kan man väl välja rodd,vilket jag en gång gjorde tre gånger sträckan med usla ojämnt långa åror och därtill i dimma.
I Kvikkjokk finns enbart båt för att komma vidare längs Kungsleden. I artikeln i NSD (läs idag 210929 då det är en dag utan betalvägg) anses tydligen en del det vara monopol och ockerpriser på båtöverfarterna.