Såklart bör var och en göra en avvägning om vad som är säkret och lämpligt utifrån egna kunskaper.
Men om någon skulle missbedöma, olyckan händer och tidningarna skriver "Länsstyrelsen lägger ut båtar som är dödfällor" - skulle du då säga, de borde förstått att de inte kan/inte borde pga förhållanden eller annat? Det tror jag inte länsstyrelsen kommer undan med, varken juridiskt eller heller etiskt.
Att tillhandahålla saker och tjänster som är farliga och säga används på egen risk håller inte enligt produktsäkerhetslagen.
/Patrik
Tja, det ställs ju ut elcyklar lite var stans i våra städer trots att olyckorna har ökat.
Där är det väl föraren som har ansvaret för framförandet och inte Staten om jag inte är helt ute och cyklar, varför skulle inte sjömnskapet för båt ligga på individen ?
Man måste inte hoppa i en båt och ro över om man är för osäker eller obekväm med det, det går att välja vandra på andra ställen eller betala för tjänsten om den möjligheten finns.
Vi kan/bör inte skapa ett samhälle där nivån alla har att rätta sig efter sätts efter den mest klandervärda, båt har väl fungerat i många år som överfartshjälp i fjällen om jag förstått rätt, låt oss inte låta inte Coronaturisterna och Bucketlistfolket förstöra det.
Senast ändrad: