Dunväst?

Har funderat på att skaffa en dunväst som värmeplagg. Har redan underställ, värmetröja och en tjock varm flisjacka (plus skaljacka ytterst). Ibland fryser jag ändå om torson, när jag sitter stilla...

Skulle vara fint om man kunde ha med en väst som är lätt, tunn & komprimerbar men ändå varm. Den ska inte ha för mycket krage (redan lite trångt i halsen som det är med de övriga plaggen). Måste inte vara dun, men jag antar att det har bäst funktion? Fukt är inget problem, jag har bra regnplagg utanpå.

Priset är inte det viktigaste, men jag vill helst inte betala en massa extra bara för att det är ett flashigt märke och snygg design... funktionen är det viktigaste.

Är det någon som känner till en prisvärd (i förhållande till funktion) väst?

Dunväst är det förstärkningplagg som nästan alltid följer med. Tunnt, lätt och rejält värmande. Under åren har jag slitit ut några men speciellt dyra tycker jag aldrig de varit. Titta efter längre ryggslut och tryckknappar upp i fronten. Genomsydda fungerar utmärkt.

Montbell UL.DOWN INNER VEST

Har varit intresserad av dessa, men inte prioriterat detta. Jag kom dock så långt att jag skickade en fråga till Mont bell,
Här är priserna
The below would be the prices of your interested products:
#2301283 UL.DOWN INNER JACKET M'S CHF173.00
#2301285 UL.DOWN INNER VEST M'S CHF138.00
#0888888 SHIPPING COST (Air, Sweden) CHF 33.00

Stort tack för alla svar!

Blir nog att beställa en "Western Mountaineering Flash Vest" den verkar lättast, mest komprimerbar och saknar krage. Precis vad jag letar efter! :)

Jag har normalt storlek Large (är 185 cm och ganska välbygd :)), men ofta när jag testar dunjackor o.likn. brukar Medium passa bäst... Är Western Mountaineering Flash Vest också "stor i storleken" eller vågar man beställa en Large?

Blir nog att beställa en "Western Mountaineering Flash Vest" den verkar lättast, mest komprimerbar och saknar krage. Precis vad jag letar efter! :)

Jag har normalt storlek Large (är 185 cm och ganska välbygd :)), men ofta när jag testar dunjackor o.likn. brukar Medium passa bäst... Är Western Mountaineering Flash Vest också "stor i storleken" eller vågar man beställa en Large?

Jag är också 185 cm, väger 80 kg. Medium är ganska lagom (kunda ha varit längre, men lagom i omfång).
Den värmde skönt i helgen när jag gjorde årets första utflykt, två nätter i östgötaskogarna :)

/OJ

Jag är också 185 cm, väger 80 kg. Medium är ganska lagom (kunda ha varit längre, men lagom i omfång).
Den värmde skönt i helgen när jag gjorde årets första utflykt, två nätter i östgötaskogarna :)

/OJ

OK! Jag väger visserligen 90 kg... men satsar nog på en Medium ändå. Annars får jag väl banta (har varit nyårslöfte 10 år i rad nu....)

Synd att jag inte köpt den tidigare... imorgon drar jag till Rumänska bergen och det kan nog bli lite kyligt på kvällarna. Hade varit klockrent med en dunväst....

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg