Jag tänker ha en värmetröja under västen - en M90 från militären:
http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1083
Hur mycket kläder har du haft under västen? Funderar fortfarande på om jag ska ha M eller L... risken med M är ju att det blir för tajt och att västen komprimeras lite och därför värmer sämre.
Var tvungen att prova västen igen för att se att jag kom ihåg rätt!
Utrymmet över magen är rätt väl tilltaget, jag hade kunnat vara lite gravid och ändå få plats. Mitt midjeomfång är 86 cm (mättes på hälsokontroll förra veckan), så har du något att jämföra med
Jag har haft ett par underställströjor, en ullfrottétröja (liknande den du länkar till) och en fleece en gång, när jag frös ordentligt. Det funkade bra, ingen kompression innifrån.
Jag har inte upplevt att skaljackan komprimerar den för mycket, som fremag skriver om. Det kanske beror på hur vid jackan är.
Jag tror inte du blir besviken om du slår till på en sån här väst.
- Den blir extremt kompakt, jag har haft den i fickan ibland när jag inte har haft med någon väska.
- Den är lätt som tusan (ca 100 g).
- Den värmer kroppen bra.
- Den är hyggligt billig (i alla fall jämfört med de långärmade alternativen)
Å andra sidan finns det andra alternativ som värmer mer, som värmer även armarna, går längre ned över stussen osv.
I slutänden blir alla köp en kompromiss. Flash Vest var den kompromiss som passade mina syften bäst (de fyra punkterna ovan var högst prioriterade).
Lycka till med din kompromiss!
/OJ