Dubbla enkelrep?

Jo det stämmer nog, varje gång man varit i Bohuslän har det alltid känts som tiden inte räckt till :)

Som sagt, tack för alla supersvar!

Ja, jag tror det är en bra deal.

Vet ni något fint ställe på vägen in till nissedal eller längre bort? Vi tänkte ta en lång trip på 8 dagar varav ett stop är i nissedal. Vi tänkte först vara i bohuslän någon dag och sen dra oss mot Norge. Långt och fjällmiljö gillar vi (lite alpin karaktär är najs!) :) Sen kanske bohus + vilodag + nissedal gör en trött nog, men vem vet!

Får lov att citera en vän här som sa "Nissedal är fint. Problemet är att Bohuslän ligger i vägen , som ett systembolag på väg till ett AA-möte".

Hoppas ni finner styrkan att resa vidare :)

Ja, jag tror det är en bra deal.

Vet ni något fint ställe på vägen in till nissedal eller längre bort? Vi tänkte ta en lång trip på 8 dagar varav ett stop är i nissedal. Vi tänkte först vara i bohuslän någon dag och sen dra oss mot Norge. Långt och fjällmiljö gillar vi (lite alpin karaktär är najs!) :) Sen kanske bohus + vilodag + nissedal gör en trött nog, men vem vet!

Håller inte väderprognosen för bohus & nissedal är det väl alltid kul med lite alternativ; Hurrungane/Jotunheimen, Ringkallen och Romsdalen t.ex.

Det här är en stand rätt högt upp på Via Lara 6/7 -09. Det var finfint väder när vi började. Man kan konstatera att det finns spöregn och så riktigt spöregn. Och ja, det var skönt med två rep...

Ha ha! Grymt! Har också klättrat Via Lara i regn, men ni måste ha haft nåt i hästväg med tanke på hur parkeringen ser ut på bilden! Det räckte med en rätt lätt sommarskur för att jag skulle få jamma ner till armbågarna i forsande vatten.

I övrigt är jag glad att tråden landade i så goda råd. Många leder på Haegefjell funkar utmärkt att KLÄTTRA med enkelrep, men reträtterna blir mindre kul, och norge är ju alltid norge. Jag har nog vänt på var tredje tur genom åren pga regn, och varit ytterst glad över dubbelrep! (Det finns många fler skäl till dubbelrep, för övrigt.)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg