Som en del av er vet hade jag tänkt mig upp till Sarek denna vinter. Så blir det inte. Jag har själv backat pga att jag inte hunnit få tillräckligt stor erfarenhet av vistelse i riktigt vinterbusväder. Årets längsta skidtur kommer därför att hamna i Jämtland, där närheten till stugor ökar tryggheten.
Utgångspunkten blir Storulvån med avslut i Vålådalen. Exakt hur turen ska läggas upp vet jag inte än, men att några av "dörrarna" i Lunndörrfjället ska ingå är säkert. Därför undrar jag förstås vilka dörrar som kan betraktas som "måsten".
Från öster:
Lunndörren?
Lillådörren?
Storådörren?
Tronndalen?
Gråsjödörren?
Vilka dalgångar är vackrast, mäktigast, farligast, lättast, mest intressant etc?
Finns det synpunkter på färdriktning? Alla erfarenheter från området tas tacksamt emot, även om de med vinteranknytning känns angelägnast.
HåkanF
Utgångspunkten blir Storulvån med avslut i Vålådalen. Exakt hur turen ska läggas upp vet jag inte än, men att några av "dörrarna" i Lunndörrfjället ska ingå är säkert. Därför undrar jag förstås vilka dörrar som kan betraktas som "måsten".
Från öster:
Lunndörren?
Lillådörren?
Storådörren?
Tronndalen?
Gråsjödörren?
Vilka dalgångar är vackrast, mäktigast, farligast, lättast, mest intressant etc?
Finns det synpunkter på färdriktning? Alla erfarenheter från området tas tacksamt emot, även om de med vinteranknytning känns angelägnast.
HåkanF