Det gäller inte bara i trafiken, det gäller många områden. Vi kan inte låta folks rädsla diktera vad vi ska göra.
Det är inget fel med att vara rädd, det som är fel är att vara rädd för saker som faktiskt inte är farliga. Det finns tyvärr alldeles för många exempel på det i samhället idag. Folk som är flygrädda men inte rädda när de åker buss t.ex. (det är större sannolikhet att skadas eller dö i en olycka med buss än i en flygolycka).
Därför kan vi inte hålla på och reagera utifrån rädsla i trafiken, vi måste reagera utifrån logik.
Jag hoppas verkligen, faktiskt, att du sitter och trollar för fullt. Att du sitter o garvar läppen av dig just nu för att du fått igång folk än en gång i den här tråden.
Annars blir jag rädd på riktigt. Att det skulle köra omkring såna som resonerar som du efter våra vägar med ett 2-tons dödsvapen och håller alla våra andras liv i dina händer. Är. Så. Jäkla. Skrämmande.
Men svamla på du. Du motsäger dig själv hela tiden så jag lägger än en gång ned det här med att försöka diskutera med dig.