Det spekuleras ju i effekten av...
Vindkraft, solkraft och kärnkraft.
Vinkraftverk drivs av subentioner och är fula, bullrar, alla modeller jag hitintills sett, samt stör markkommunikation med radio, tv och mobiltelefon.
Kärnkraftverk vill ingen ha utom de som vill slutförvara avfallet hemma, efter sitt frånfälle...
Solkraft, är tyst fungerar när det är soldis eller bättre ute ganska hyfsat, jag har betalat min själv...
Men ingen av de här energislagen lär på våra breddgrader ge under sin livstid vad det totalt krävs av input för att de skall stå på plats och verka, inte under sin livslängd. Men med subentioner kan gröna elbolag producera mer brunkolenergi och med miljöargument kan man förstöra miljön..
Luftvärmepumpar till luft och vatten är väl fn det mest energivänliga, men med ålder blir de till nya bullerkällor bl a.
Allt handlar om vad som politerkerna fn köpt för idé...och den brukar variera med vem som är mest krämare... Som konsumenter lär vi alltid få vara med och betala...
Såvitt jag förstår har trådstartaren glömt att hla turistnäringen både vid bästkusten, fjällen och öarna kan känna sig blåst av vindkraften. Vad säger Sveriges Turistråd?
//J