Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Köpte såna här på rea för 98 spänn på Addnature, mest för fotografering när det är kallt. Jäkligt sköna, har kört med stickade torghandlarvantar innan men de här är varmare.
Mycket bra pris på Etat men jag fattar inte varför man flyttat vindskyddet så långt ner. Jag som har första generationen är förvånad hur bra det funkar ståendes direkt i vinden. För mig så skyddas lågan och skyddet går en bit upp på kärlet så man inte ser flänsarna på kastrullen. Det här borde ju vara klart sämre i alla fall på pappret.
Mycket bra pris på Etat men jag fattar inte varför man flyttat vindskyddet så långt ner. Jag som har första generationen är förvånad hur bra det funkar ståendes direkt i vinden. För mig så skyddas lågan och skyddet går en bit upp på kärlet så man inte ser flänsarna på kastrullen. Det här borde ju vara klart sämre i alla fall på pappret.
Jag ser att jag själv var med och skrev i den tråden. Personligen så använder jag bara Etat med det kärl och lock/stekpanna som ingår. Jag har gjort misstaget att försöka använda stor stekpanna men det är relativt värdelöst då all värme koncentreras till ca en femkronas storlek, dvs. bränner fast på en punkt och blir inte särskilt varmt runt om. Inget jag gör om. Tar med mitt Trangia när jag ska laga "riktig" mat.
Jag kan tillägga att Primus vindskydd som man monterar direkt på gasflaskan (se bild) fungerar utmärkt även men andra brännare än Primus. Jag använder det personligen både ihop med MSR Pocket Rocket och MSR Micro Rocket.
Köpte såna här på rea för 98 spänn på Addnature, mest för fotografering när det är kallt. Jäkligt sköna, har kört med stickade torghandlarvantar .....[/IMG]
Det är någon sorts ganska vindtät fleece så svettning i dem = 0. Grymt sköna. Har gått runt med kamera i fler timmar i några minusgrader både lördag och söndag.
Blev ett spontanköp av en svart Olympus XZ-1 i kit med originalväska för 1690kr i helgen. Gedigen byggkvalitet och optiken imponerar. Vikt 271 gram på vågen
.