Dist 75

Satt och läste igenom våra recensioner och blev något fundersam.

Joel Andersson recenserar en gul Looplina, modell Distance 75.

Problemet är ju det, att denna lina finns enbart i vitt, precis som alla Loops enhandslinor.
Ett undantag är nybörjarlinan Adventure, som är just gul.

Joel, mät klumpen, den skall vara just 7,5 meter, om det är en Distance 75, som du köpt.
En lina kan lätt hamna i fel kartong.:(

Mvh/Björn

Vit?

Jag har också en Distance 75 WF6 som är gul.Den köptes i våras.Samtidigt som jag köpte min så tog jag en till en kompis och den är gul den med. Men något som var konstigt med min lina var att den där lilla lappen som visa vilken ände som skall sitta närmast rullen saknades.Min lina är har ett otroligt linminne.Den var som en telefonsladd redan när den var ny.Oavsett hur jag försökt att dra och sträcka den så blir det inte bättre.Men kompisens lina är det inga såna problem med.Loop har tydligen dålig koll på sin kvalitet.Det får bli någon annan kortklumpslina nästa år!Någon som kan rekomendera någon sådan lina i WF6?

Underligt

Eftersom Distance 75 är en ny lina i Loops sortiment och deras hemsida uppger att den är vit, har man skäl att bli misstänksam.

http://www.looptackle.se/swe/showroom/lines/distance.htm

Har för mig, att det fanns en lina som hette Adapted 75, eller nåt sånt, tidigare.
Felplock? eller en oärlig handlare (skojare)?

Att jag bryr mig i frågan, beror på att jag hade funderingar på att själv skaffa denna lina.

/Björn

Jag har..

dubbelkollat. Nu har jag spolen framför mig och på den står det "WF-6-F DISTANCE 75".Linan är gul och krullig som en telefonsladd. Köptes i våras på "BerrasFlugfiskebutik" på Vallhallavägen här i Sthlm.. Jag har mycket bra erfarenheter av denna butik så jag har svårt att tro att dom ska ha fifflat i detta fall.Så din teori om skurkaktig nasare tror jag inte på. Jag kollade i "Berras katalog 2002"och där står det att linan är gul,fast den är avbildad som en vit lina och linan som heter ADVENTURE är avbildad som en gul lina men där står det ingenting om färgen. Mycket märkligt...

Looplina + Inget Sage i Sverige fn.!!

Den linan var gul 2001-års modell, troligt är väl att det är en "gammal" lina, eller så har dom lagt dem i nya kartonger?
Har själv en gul sådan.

Ang. Loop så är man lite orolig över att Loop ej längre har agenturen över Sage, Loop har ju haft en enormt snabb och bra service.
I dagsläget måste jag skicka ev. reklamationer till tyskland!!
Man får hoppas att någon seriös tar över agenturen i Sverige så småningom??
För någon måste väl sälja Sage?
För jag är nog lite Sage-oman har jag insett..
Men jag förstår att Loops satsning på färgserien är svårt att genomföra samtifigt som man säljer Sage.

Snabbt svar från Loop

Den har funnitsi 2 batcher både som vit och gul. Av praktiska skäl har vi gjort den endast vit officiellt.
För när gul batch är slut, blir det endast vit. Personligen föredrar jag den gula men man kan inte ha allt.
Tony

[Ändrat av Graip 2002-10-21 kl 22:33]

Halloj!

Tja!
Tror att det kan ligga till så här... tidigare fanns en lina som hetta adapted 75 o var gul. Den ersattes av den vita distance 75 som nog är i princip samma lina. Det är nog inte otroligt att de sålde slut på de adapted linorna de hade kvar, under namnet distance 75. Lite tveksamt i sådant fall. Men å andra sidan är båda linorna grymt bra så det spelar nog mindre roll.

/Jojje

looplina

Ja det är samma lina, och som du skriver så är det viktigaste att den är bra, och inte vad den heter, tycker inte Loop gjorde fel att sälja den under nytt namn.

Bra lina?

Jörgen, skriv en recension.
Du får nån kotte, för besväret.:)

Jag är fortfarande intresserad av denna lina.

/Björn

lina?

Visserligen är jag inte Jörgen.
Men om det är ok, så ger jag här mina synpunkter om linan!
Kört en 75:a i klass 5, och det är en kanonlina på kort-medeldistans..
Dock anser jag att min SA GXP5:a är ett bättre allrounval för mitt fiske.
Det är en lina som är lite "semispets-tung"(kan man säga så?)vilket ger ett härligt driv på distans, men samtidigt ett bra närdistansfiske.
Som vanligt beror detta på det spö man använder, man ska inte slaviskt följa tillverkarnas linrek.
Men en dödssynd vad gäller SA GPX är att överklassa.

Något märkligt

Visserligen är det ju 3M Company, som tillverkar båda dessa linor, men hur är det möjligt att de kan vara lika effektiva, för korthållsfisket, enär GXP har nästan dubbla klumplängden (12m)???

Nåja siffror säger ju inte allt och halva priset, talar ju då för Distance 75-an.

För >25m, har jag andra 3M-linor.he he

/Björn

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg