Dist 75

så sant

75:an är just en korthållslina.
Vad jag menar är att GPX(klumplägd klass5 10.9m) är överkompenserad fram just för att vara allround.
Fick jag välja tex. 2 linor på mitt SP5 så kanske jag skulle välja 75:an och SA distance 5 som är en ren långsluggerlina.
men det är fasiken bedrövligt vad SA tar betalt!! 800:-för en lina, då är inte ens min favvo(GPX)prisvärd!

dyrt!!

Egentligen är det otroligt att man överhuvudtaget diskuterar linor som kostar 8-900:-
Och ändå håller dom max 2-3 säsonger..
Det är det jag tidigare påstått när jag sagt att tex. ett Sage SP 590-3 är billigt(ca 4500 på rea sista året), det håller faaan imig klassen i 10-15 år!!!
Vad blir det per tur??

Flytta norr

Överväger starkt, att flytta till norrbottens inland.
Livet är hårt i storstadsmetropolen.
Drog i går på mig en tredje P-bot för i år, à 425:-, på kort tid, trots idoga ansträngningar, att undvika detta.
Tankar som far genom huvudet, när man ser den lilla lappen lysa på vindrutan: en ny fluglina åt helve**e, osv.

Magnus, din långdistansfavo, heter den SA Distance 5, eller är det Loop Longdistance i klass 5, du menar?

/Björn

P-bot...

Det jäkliga är att även i Norrland så häpnas man över resurserna som tydligen finns när det gäller jagandet av felparkerare.Måste vara en lukrativ verksamhet..
Ja Distancelinan är en SA.
Fö. så kan jag tipsa om att Wittlock har fantastiska priser på både GPX samt Distance.
Enl. Bios katalog är rek priset på båda linorna 890:-
http://www.capricorn.se/bios_2002.pdf

Gå in på wittlocks sida och häpna över deras pris!

http://www.wittlock.se/utrustning/html/body_scientific_anglers.html

Hälsningar Magnus

Tack

Inget verkar nytt under solen.

I Karpenkatalogen nr4, på 80-talet, presenteras Rodons Borkast, verkar vara av liknande tapering.

Annars är nog korta baktaperingar, det som är allena saliggörande just nu. Eller?

Vilken spöaktion, passar denna lintyp?

/Björn

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg