Deoservetter

Se där! Tack för hjälpen! Jag kanske borde ha googlat innan jag väckte upp tråden? ;) Sist jag googlade hittade jag som sagt bara några specialare frånt gents.

Bra jobbat av dem att dessutom ange vikten! Eloge och plus i kanten för detta. Om de funkar bra skulle de alltså kunna vara ett smidigt alternativ för korta vandringar där vikten måste hållas på ett minimum (vad nu det skulle kunna vara för typ av vandring?) :)

Om de funkar bra skulle de alltså kunna vara ett smidigt alternativ för korta vandringar där vikten måste hållas på ett minimum

Oavsett om jag vill hålla vikten på ett minimum eller inte så väger min deo exakt noll gram. Det finns ju vatten! Även till vardags föredrar jag hygien framför deodorant, men jag kanske är speciellt luktfri. Det får de som har träffat mig i verkligheten bedöma :)

Helt otroligt vilka svar vissa ger!
Bara för att man själv inte känner behov av en viss sak i sin egen packning ger det väl ingen rätt att börja göra sig lustig över den som väljer annorlunda?!
Kan man inte hjälpa frågeställaren bör man väl vara såpass vuxen att man håller tyst och struntar i att dumförklara frågeställaren...
Suck, jag som trodde det var ett forum för vuxna människor.

Miljövänliga grejer? "
Med QC DEO Textiltvätt behandlas tyget med silver extrakt (Ag) som sakta tillför joner (elektriskt laddade partiklar) till tyget. Dessa silverjoner förstör alla bakterier (micro organismer) under en lång period. Det betyder att plagg förblir hygieniska mellan de två perioder som du har på dig dem "

Bara för att man själv inte känner behov av en viss sak i sin egen packning ger det väl ingen rätt att börja göra sig lustig över den som väljer annorlunda?!

Om någon uttrycker en önskan om att minimera sin packning i sån utsträckning att 50 gram deostick anses vara för tungt är det väl snarast hjälpsamt att förorda ett alternativ som väger noll gram och som man själv har god erfarenhet av? Dessutom undviker man bakteriedödande kemikalier, vilket ju knappast är dumt.

Även till vardags föredrar jag hygien framför deodorant, men jag kanske är speciellt luktfri.

Jag vet inte vad du har för referensram som får dig att ställa hygien och deodorant i något slags motsatsförhållande men det känns helt främmande för min del. Om din bild av deodorant är att den används istället för att tvätta sig blir jag förvånad. Tanken med antiperspirant är att motverka svettning och den används efter att man tvättat sig. Jag upplever minskad svettning när jag använder deo och för mig som i regel tvättar mig varje dag innebär detta – förutom den trevliga doften och den fräscha känslan – att min tröja håller sig fräsch längre och inte behöver tvättas lika ofta.

Om någon uttrycker en önskan om att minimera sin packning i sån utsträckning att 50 gram deostick anses vara för tungt är det väl snarast hjälpsamt att förorda ett alternativ som väger noll gram och som man själv har god erfarenhet av? Dessutom undviker man bakteriedödande kemikalier, vilket ju knappast är dumt.

Jag väljer att tro att du helt enkelt inte läst hela tråden.

Så om någon uttrycker en önskan om att minimera sin packning genom att efterfråga ett lättare köksalternativ tycker du att det är hjälpsamt att i en mindre vänlig ton berätta att man minnsan inte ska ha med sig något kök överhuvudtaget och bara äta kall mat?

Så om någon uttrycker en önskan om att minimera sin packning genom att efterfråga ett lättare köksalternativ tycker du att det är hjälpsamt att i en mindre vänlig ton berätta att man minnsan inte ska ha med sig något kök överhuvudtaget och bara äta kall mat?

Jao. Om man utan kök kan få samma funktion, dvs varm mat. Enligt min erfarenhet kan man alltså få samma funktion (inte lukta illa) utan impregnera armhålan med kemikalier som täpper till svettkörtlar och dödar bakterier.

Men jag anser såklart nu att det är ungefär som att påstå att jorden snurrar runt solen och inte tvärtom. :)

Jag använder deo från lush i lösvikt. Då kan man skära till en så liten bit man vill. Dessutom luktar de väldigt gott (dvs inte så mkt och inte konstgjort) och är miljövänliga och djurvänliga.

Jag använder deo från lush i lösvikt. Då kan man skära till en så liten bit man vill. Dessutom luktar de väldigt gott (dvs inte så mkt och inte konstgjort) och är miljövänliga och djurvänliga.

Detta får mig att tänka på deostick som fanns när ja va yngre. Kanske man helt enkelt kan skära av själva sticket och lägga i påse.

Eller vad skulle fördelen med våtservetten vara? (frågan ställd till trådstartaren)

Såja... Besserwissrar är vi allihopa. Dags att kliva ur sandlådan denna gång.

De flesta av oss har nog nån pryl/extraplagg/bekvämlighetshöjare/lyx med oss ut som någon annan kan reagera över. Till exempel en deo.

Och som någon konstaterade så har våra kroppar också olika lukter. En del klarar sig med lite vatten för att hålla sig fräscha en vecka medan andra behöver mer krut. Jag... har en kompis... som luktar svett efter ett par dar på fjället oavsett hygienhållning. Och doften går inte över förrän deodoranten applicerats efter bastun på fjällstationen. Så är det med det. Det går att stå ut men det är trevligt att sanera nån gång.

Eller vad skulle fördelen med våtservetten vara? (frågan ställd till trådstartaren)

Fördelen med deoservetter... ja, det var det jag ville ta reda på när jag hittat dem :) Förhoppningen var ju dock att de skulle utgöra ett bättre och lättare alternativ än en roll-on. Men så verkade det inte vara om man ser på deoservetterna i första träffen på google.

Visserligen bryr jag mig inte så mycket om vad det är för ämnen i min deo så länge den fyller sin funktion – att helt ta bort (eller kraftigt minska) svettningar samt lukta gott. Denna funktion är vad jag är ute efter och den får gärna väga mindre än en roll-on.

Deon från Lush lät intressant! Den ska jag kika på :)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg