Hej!
Helsyntet/ med extra ventilationsmöjligheter ,
eller softshell, helst i någon ljusare färg är att rekomendera.
/H
/H
Alternativresenär;347639 sa:Hej!
/H
Mina favoriter är Mammut champ pants i lite elastisk Schoeller. Torkar snabbt, är mycket bekväma och jag tycker de är snygga. Nackdelen är att de är dyra men mina är nu inne på sjätte året av rätt intensiv användning och jag kommer inte tveka att köpa ett par till när det är dags.
Jag provade klätermusens mithril men skärningen på knäförstärkningen är ju helt fucked upp (olika för respektive ben, helt psykotiskt) och de var även väldigt stora i storleken så jag letar efter bättre alternativ.
Tierra spitfire verkade intressanta men jag hittar ingen vettig info om dem.
Hur menar du med att knäförstärkningen var olika för respektive ben?
Jag har oxså tre par McKinneley, de är betydligt lägre skurna och trängre i samma storlek jämfört med ITAB och Regatta, dessutom har jag skrotat tidigare McKinneley pga söm och blixtlåsproblem.
Därför tycker jag de är mindre bra.
Angående färg ljust jordbrun är en hyfsad kompromiss. Många gillar zippoff men jag ser inget behov här med ris och flygfän.
//J
Du får kolla så förstår du.
Men visst kan man (jag iaf...) väl känna att det, precis som det finns de som vandrar så lätt som möjligt, borde finnas de som vandrar så "low class" som möjligt.
Kanske borde starta en sån kategori vandrare... leta upp morsans gamla tält, damma av sottrangian, köpa på sig en urgammal ryggsäck som skaver överallt...
Seriöst - det vore faktiskt ganska kul. Få känna hur de hade det, de som vandrade på riktigt...
Riktigt konkret: McKinleybyxor. Brukar finnas för 350 kr på bättre Intersportbutiker.
Luftiga, delbara vid knän, bra fickor.
Nackdelar: lite dålig sömkvalitet på vissa exemplar.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Burkan, det ultimata överlevnadsplagget. | Kläder | 4 | ||
Den ultimata hjälmen, finns den? | Kläder | 7 |