Den eviga Jack(ten) på den ultimata jackan

Re: Re: päron och russin?

Ulf M; sa:
-Patric-; sa:
Angående Taiga FJS02 och Forest så är det enl. Taiga exakt samma jacka med två olika färger, jag var hos Taiga i Torsdags och pratade med dom... Så dom brinner enl. Taiga prexis lika bra!! (men vad vet dom)
Känns som om någon sagt det tidigare... ;)

Köpte du något annat?

Jag vet att du sa det.. :) Jag valde att köpa Forest-jackan och brallisarna, jag får ha annat när jag eldar.. det kändes som mykke kläder för pengarna om man jämför med mycket annat..

jooo... jag har 2st jätte napoleon fickor i min jacka..?!?

.

Re: Re: Re: päron och russin?

-Patric-; sa:
Ulf M; sa:
-Patric-; sa:
Angående Taiga FJS02 och Forest så är det enl. Taiga exakt samma jacka med två olika färger, jag var hos Taiga i Torsdags och pratade med dom... Så dom brinner enl. Taiga prexis lika bra!! (men vad vet dom)
Känns som om någon sagt det tidigare... ;)

Köpte du något annat?

Jag vet att du sa det.. :) Jag valde att köpa Forest-jackan och brallisarna, jag får ha annat när jag eldar.. det kändes som mykke kläder för pengarna om man jämför med mycket annat..

jooo... jag har 2st jätte napoleon fickor i min jacka..?!?

.
Super!
Var det riktiga bälgfickor på byxorna?

(Där är 4 (!) på Norrøna Recon.)

Jepp.. Den optimala jackan är inte ännu hittad, men jag hade verkligen ingen jacka ALLS så jag var tvungen att köpa något.. Taiga jackan verkar att vara prisvärd om man tittar på jämförbara konkurenter..

(byxornas fickor skall kollas, har inte packat upp brallisarna ännu..)

Rekommenderas

Nu verkar det här tipset kanske komma för sent och dessutom tål den inte eld, men i övrigt så är det en förbenat bra jacka. Har haft den i snart 10 år och den har varit med året runt på klättring, jakt, fiske, skidåkning, skoteråkning och annat bus. Den är helt fantastisk, var dyr i inköp 3500 kr, men håller nog i 10 år till. Ett av mina bästa köp. Det är en North Face Mountain Guide Gore-Tex jacka.

Vet inte om den finns att köpa idag, säljer då inte min i alla fall! :)

hehe.. ett tips är aldrig för sent! jag har redan köpt en jacka vilken inte heller tål eld eller gnistor, mitt val föll på Taiga Forest.. Men andra i jackletar tankar blir säkert glada för ditt tips!! ;)

-Patric-; sa:
hehe.. ett tips är aldrig för sent! jag har redan köpt en jacka vilken inte heller tål eld eller gnistor, mitt val föll på Taiga Forest.. Men andra i jackletar tankar blir säkert glada för ditt tips!! ;)

Den ser bra ut. Hur är den fodrad? Vill själv inte ha mer än en tunn lining och själv fylla på med fleece under. Har du hunnit hårdtesta den?

xaphod; sa:
Den ser bra ut. Hur är den fodrad? Vill själv inte ha mer än en tunn lining och själv fylla på med fleece under. Har du hunnit hårdtesta den?

den är ofodrad men GTX sitter löst inne i jackan, trodde inte jag skulle gilla det men det funkar skitbra, jag hade jackan under orkanen och jag måste säga att jackan med huva funkade ypperligt även under de blåsiga dygnen.. annars så används den till diverse frilufsande på helgerna.. mer har det inte blivit ännu..

Hur går det med ditt sökande Patric, eller är Taiga Forest den ultimata jackan?

Är själv på jakt efter en ny jacka och har tittat en del på Taiga Forest, så det kanske vore dags för en recension.

sajberjohan; sa:
Hur går det med ditt sökande Patric, eller är Taiga Forest den ultimata jackan?

Är själv på jakt efter en ny jacka och har tittat en del på Taiga Forest, så det kanske vore dags för en recension.

Har själv detta ställ och det finns rescensioner, kolla på Utsidan.se ;).

Kul att höra att Taiga har tagit sitt förnuft till fånga och ska göra riktiga fickor med bälg och dragkedja till brallorna...fickorna på den modell jag har är nämligen den enda svaga punkten, för små för att användas till något vettigt och inte snötäta...

//J

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg