Som rubriken säger så är jag ute efter lite riktigt vildmarkskänsla. Bor några mil norr om Göteborg och har nu suttit och studerat kartor till förbannelse. Ska ut på en tänkt tur med 2 nätter i skogen. Normalt så brukar jag hålla mig i min lokala skog, och visst, jag har inte stött på några människor. Men man hör bilar i bakgrunden, vindkraftverk som susar hundar som skäller mm lite beroende på hur vinden ligger. Vill alltså hitta något mer avsides.
Skulle vilja hitta ett ställe där man i alla fall är 4-5 kilometer från närmaste hus, större väg mm och då helst i anslutning till en sjö. Men det kanske inte finns några sådana ställen kvar häromkring?
Tresticklans nationalpark verkar ju helt ok, men faller för min del bort på grund av permanent eldningsförbud. Sitta vid brasan och mysa är i alla fall för mig en stor del av upplevelsen
Det bästa jag har hittat hittills är några små sjöar i svartedalen samt på bredfjället.
Så alla förslag är välkomna
Skulle vilja hitta ett ställe där man i alla fall är 4-5 kilometer från närmaste hus, större väg mm och då helst i anslutning till en sjö. Men det kanske inte finns några sådana ställen kvar häromkring?
Tresticklans nationalpark verkar ju helt ok, men faller för min del bort på grund av permanent eldningsförbud. Sitta vid brasan och mysa är i alla fall för mig en stor del av upplevelsen
Det bästa jag har hittat hittills är några små sjöar i svartedalen samt på bredfjället.
Så alla förslag är välkomna