Beställde nyligen ett tält som låg som rea-vara ifrån Wild Outdoorlife i Uppsala genom deras webshop. Ordern betalades med kort direkt vid beställning.
Nu två veckor senare har jag varken hört eller sett något av beställningen. Jag har skickat ett mail från min inbox där jag frågade efter statusen på min leverans, när jag inte fick svar på denna så skickade jag dagen efter det även ett genom webshopens kontaktformulär. Inget svar där heller, så ytterligare en dag senare ringer jag upp.
Kommunikationsproblemet gentemot kunder verkar bestående, det har tagits upp i denna tråden:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=60437&highlight=outdoorlife
Då får jag i alla fall kontakt med en hyfsat snurrig snubbe som inte verkade speciellt seriös alls. Han förklarar att det blivit fel med hemsidan så att jag och flera andra har kunnat beställa en utgående tältmodell som han inte längre kan ta in, och det finns inga fler på lager att skicka. Han vill därför att jag ska lägga pengar emellan för att köpa ett tält till ordinarie pris.
Jag förklarar att ordern blivit accepterad och att betalning till och med är genomförd, alltså är ett avtal ingånget. Om han har problem så går det bra för mig att skicka ett likadant tält fast utav årets modell istället, de finns ju på lager. Men det vägras, för det är dyrare än rea-priset!
Jag tröttnar och ber dem återbetala pengarna på mitt kort snarast, kommer aldrig köpa något där. Vill absolut inte gynna ett företag med så dålig kundservice.
Summa summarum så strular dem till det big time, men hör inte ens av sig angående problemet utan man får jaga reda på dem själv, och sedan vägrar dem fullfölja det ingångna avtalet! Oseriöst företag, jag varnar för att handla med dom. Får jag inte mina pengar återbetalade snarast så blir det ARN-anmälan, trött på strul.
Detta gäller internetbutiken, kanske fungerar bättre i fysiska butiken så länge inget strular eller skall reklameras.
Nu två veckor senare har jag varken hört eller sett något av beställningen. Jag har skickat ett mail från min inbox där jag frågade efter statusen på min leverans, när jag inte fick svar på denna så skickade jag dagen efter det även ett genom webshopens kontaktformulär. Inget svar där heller, så ytterligare en dag senare ringer jag upp.
Kommunikationsproblemet gentemot kunder verkar bestående, det har tagits upp i denna tråden:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=60437&highlight=outdoorlife
Då får jag i alla fall kontakt med en hyfsat snurrig snubbe som inte verkade speciellt seriös alls. Han förklarar att det blivit fel med hemsidan så att jag och flera andra har kunnat beställa en utgående tältmodell som han inte längre kan ta in, och det finns inga fler på lager att skicka. Han vill därför att jag ska lägga pengar emellan för att köpa ett tält till ordinarie pris.
Jag förklarar att ordern blivit accepterad och att betalning till och med är genomförd, alltså är ett avtal ingånget. Om han har problem så går det bra för mig att skicka ett likadant tält fast utav årets modell istället, de finns ju på lager. Men det vägras, för det är dyrare än rea-priset!
Jag tröttnar och ber dem återbetala pengarna på mitt kort snarast, kommer aldrig köpa något där. Vill absolut inte gynna ett företag med så dålig kundservice.
Summa summarum så strular dem till det big time, men hör inte ens av sig angående problemet utan man får jaga reda på dem själv, och sedan vägrar dem fullfölja det ingångna avtalet! Oseriöst företag, jag varnar för att handla med dom. Får jag inte mina pengar återbetalade snarast så blir det ARN-anmälan, trött på strul.
Detta gäller internetbutiken, kanske fungerar bättre i fysiska butiken så länge inget strular eller skall reklameras.
Senast ändrad: