Jag måste berätta om en internet beställning jag gjorde för ett tag sedan.
Vilka rättigheter har jag?
På internet beställer jag en utgående produkt som kostar 500:- och den nya kostar 2000:- så jag tyckte det var ett bra pris. Att produkten var utgående framgick inte mer än att samma produkt fanns även som 2.0 modell.
Jag får ett ordererkännande direkt på min beställning inom någon minut.*
Efter två veckor ringer jag och frågar efter min beställning. Svaret var "oj då har du inte fått besked om att den produkten inte finns". Jag visar mitt missnöje på ett mjukt sätt. Sedan tar jag mitt ordererkännande svarar på mail och berättar mitt missnöje igen och samma kalla svar. " du har ju redan fått svar att produkten inte finns".*
Vilket ansvar har ett företag för sina ordererkännanden? Att det kan bli fel det fattar även jag men jag skulle inte som leverantör vara så kall i mitt bemötande.
Jag har köpt många kläder från Taiga och är mycket nöjd med produkterna men nu känns det inte lika roligt att bära deras logga.
Vilka rättigheter har jag?
På internet beställer jag en utgående produkt som kostar 500:- och den nya kostar 2000:- så jag tyckte det var ett bra pris. Att produkten var utgående framgick inte mer än att samma produkt fanns även som 2.0 modell.
Jag får ett ordererkännande direkt på min beställning inom någon minut.*
Efter två veckor ringer jag och frågar efter min beställning. Svaret var "oj då har du inte fått besked om att den produkten inte finns". Jag visar mitt missnöje på ett mjukt sätt. Sedan tar jag mitt ordererkännande svarar på mail och berättar mitt missnöje igen och samma kalla svar. " du har ju redan fått svar att produkten inte finns".*
Vilket ansvar har ett företag för sina ordererkännanden? Att det kan bli fel det fattar även jag men jag skulle inte som leverantör vara så kall i mitt bemötande.
Jag har köpt många kläder från Taiga och är mycket nöjd med produkterna men nu känns det inte lika roligt att bära deras logga.