Dagturssäck

ljud.atervining@swipnet.se (Per A)

Gäst
Climber 35/Victor model 35

Jag har en Haglöfs climber 35 och är väldigt nöjd med den. Lätt att lag om(/när) väven går sönder, vilket kommer att dröja då väven är mycket kraftig. Få och stora tygstycken ger en säck med få "viktiga" sömmar => säcken håller längre!

Patrik

Gäst
Klättermusen

Klättermusen Rataosk är på runt 35 liter.
Skön att bära, så kan du bara förlika dig med rullstängningen(saknar lock) så är den bra.
Lite dyr men det kan den vara värd

/p

mrstaffan@telia.com (Mr Staffan)

Gäst
Berghaus Dart 45

Berghaus Dart 45 tycker jag är en mycket bra säck av god kvalitet och med fyra användbara fickor på utsidan/i locket så att man kan ha ordning på prylarna. När jag bär tungt eller vill ha bättre balans använder jag en Berghaus Extreme som jag har sytt fast sidfickor på. Bägge alternativen är lätta.

scoutlasse@home.se (scoutlasse)

Gäst
Klättermusen Gungner Kev 40

Jag äger en Klättermusen Gungner Kev 40 som jag är väldigt nöjd med. Gedigen byggd. Skönt bärsystem. Enkel konstruktion, Inget som går sönder. Men lite högt pris, jag personligen tycker att det är värt det! Praktiska hålband så att man kan fästa saker på utsidan.

anders.villumsen@swipnet.se ()

Gäst
Norrøna

Norrøna har flera bra säckar för dagsturer. Själv är jag mycket nöjd med min Combat Pack på 35l. Den rymmer förvånandsvärt mycket. Jag brukar storhandla med den och cykla hem. Dessutom har den medföljande packremmar och många fästpunkter på utsidan. Kostar ca 1500,-

Anders Villumsen

Peter Gottberg

Gäst
ok

gungner kev 40, toppturer, löpn.mm
suverän säck, rek. helt klart

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hadoque Val av dagturssäck! Transportera 30
tiddelipom Lätt dagturssäck 25 - 30 L Transportera 4
mariaa Bra dagturssäck Transportera 7

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg