1. Är det verkligen cykling som har gjort dessa "skador"? Jag vet precis var det är någonstans och för mig (som är totalt okunnig på detta område) ser det inte ut som cykel-"skador". Beror det på att jag tänker för kortsiktigt? Uppstår dessa spår bara efter mycket (många års) och ihärdigt cyklande?
Speciellt ställer jag mig frågande inför bild fyra, jag har aldrig sett någon cykla där. Själv har jag cyklat nerför där ett par gånger: Om man cyklar nerför där så cyklar man långt till vänster i bilden, nerför den lilla klippavsatsen till vänster. Till höger är det både svårt och "onaturligt" att cykla. Det skulle förvåna mig väldigt mycket om många cyklade där. Vad jag kan se (båda av bilden och i verkligheten) är det ingen skillnad på "skadorna" till höger och till vänster.
2. Vad är det som gör dessa stigar till "skador"? Är det den rent estetiska upplevelsen som skadas eller är det en mer djupgående miljöförstörning som antyds? Vad är det i så fall som är skadat?
Om jag förstår det rätt kommer de stigar, som är "skadade", även om det lämnas helt ifred av människan, ta lång tid på sig att "läka", dvs växa igen(?). Är det ett problem?