Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
cykellås
- Trådstartare somule
- Start datum
Lås och cyklar
Jag har inget lås på min cykel men det är för att jag aldrig lämnar den utanför lägenheten.
Funderar dock på att skaffa ett ändå. Man vet ju aldrig.
Frågan är vem som orkar montera in rökbomber och vem vet vad.
Kanske skulle ta och sätta ut pris på cykeltjuvars huvuden.
Det svåra är väl också att vissa tycker "va synd att du blev av med cykeln" men "va i helv blev du av med bilen".
Den är ju iof lite dyrare men...
Thomas.
Jag har inget lås på min cykel men det är för att jag aldrig lämnar den utanför lägenheten.
Funderar dock på att skaffa ett ändå. Man vet ju aldrig.
Frågan är vem som orkar montera in rökbomber och vem vet vad.
Kanske skulle ta och sätta ut pris på cykeltjuvars huvuden.
Det svåra är väl också att vissa tycker "va synd att du blev av med cykeln" men "va i helv blev du av med bilen".
Den är ju iof lite dyrare men...
Thomas.
pris
Min racer är nog dyrare äm min bil ;-)
(säger nog mer om bilen än om cykeln)
Min racer är nog dyrare äm min bil ;-)
(säger nog mer om bilen än om cykeln)
Konfiskationen
Så länge som kommuner stjäl cyklar i långa banor skall vi nog inte tro att ramnummer, eller registringsskyltar hjälper, annat än för dem som blir generaldirektörer för cykelrigesterverket mfl.
Nej se till att polisen jagar bovar och inte skattebetalare...... när bovarna opererar, dvs dag och nattetid, semestertid!
Att domstolarna dömer efter lagen och utan gulle dig stackare som haft det så svårt........
Att samhället fungerar!
Bodde i Långtbortistan en tid, inget bråk, inga tjuvar och ingen frihet! Så vill vi inte ha det, men bättre än 2% gärna 1/2 uppklarat och rättsfört, gärna!
Johan K Persson
Så länge som kommuner stjäl cyklar i långa banor skall vi nog inte tro att ramnummer, eller registringsskyltar hjälper, annat än för dem som blir generaldirektörer för cykelrigesterverket mfl.
Nej se till att polisen jagar bovar och inte skattebetalare...... när bovarna opererar, dvs dag och nattetid, semestertid!
Att domstolarna dömer efter lagen och utan gulle dig stackare som haft det så svårt........
Att samhället fungerar!
Bodde i Långtbortistan en tid, inget bråk, inga tjuvar och ingen frihet! Så vill vi inte ha det, men bättre än 2% gärna 1/2 uppklarat och rättsfört, gärna!
Johan K Persson
Cykellås
KLAGER (Kurt Lager) skrev
2001-09-11 14:09
"Eller en rörbomb som exploderar om någon sätter sig på sadeln. Så kan precis som färgade sedlar leta efter skadade personer."
Gör inte det, en kväll glömmer du dig och vad skadas då Kurt? Skadar din bomb en annan så kommer du att stämmas och lagföras!
Nej gör som jag håll cykeln inomhus under uppsikt när ni inte cyklar på den, tyvärr! Ett år till nästa val!
Johan K
KLAGER (Kurt Lager) skrev
2001-09-11 14:09
"Eller en rörbomb som exploderar om någon sätter sig på sadeln. Så kan precis som färgade sedlar leta efter skadade personer."
Gör inte det, en kväll glömmer du dig och vad skadas då Kurt? Skadar din bomb en annan så kommer du att stämmas och lagföras!
Nej gör som jag håll cykeln inomhus under uppsikt när ni inte cyklar på den, tyvärr! Ett år till nästa val!
Johan K
Summering
Alltsa, om jag förstatt rätt sa ska man för att skydda sin cykel sa bra som möjligt:
- Lasa fast cykeln med flera las, där dessa las helst är sa sma att man inte far in en domkraft i dom.
- Plocka bort alla “lösa delar” som däck, sadel mm.
- Gömma cykeln bakom lador, hylla mm.
- Lacka cykeln i en ej uppseendeväckande färg.
- Förse cykeln med GPS sändare.
- Försatminera omradet kring cykeln.
- Installera larm.
- Insyns-skydda förradet, men inte helt, för da kan nyfikenhet väckas.
Hmmm, jag tror att det nästan blir lättare att skaffa en ny lägenhet där cykeln far plats.....
/stefan
Alltsa, om jag förstatt rätt sa ska man för att skydda sin cykel sa bra som möjligt:
- Lasa fast cykeln med flera las, där dessa las helst är sa sma att man inte far in en domkraft i dom.
- Plocka bort alla “lösa delar” som däck, sadel mm.
- Gömma cykeln bakom lador, hylla mm.
- Lacka cykeln i en ej uppseendeväckande färg.
- Förse cykeln med GPS sändare.
- Försatminera omradet kring cykeln.
- Installera larm.
- Insyns-skydda förradet, men inte helt, för da kan nyfikenhet väckas.
Hmmm, jag tror att det nästan blir lättare att skaffa en ny lägenhet där cykeln far plats.....
/stefan
"En ny lägenhet där cykeln får plats"
Detta verkar vara en myt bland dom som inte har försökt. Har under ett antal år bott i en liten 2:a på 38 kvm, och detta har gått hur bra som helst med mina två cyklar hängandes från varsin krok i taket (en i min lilla hall bakom toadörren, en i ett hörn av stora rummet). Hänger man dom på detta sättet tar de nästan ingen plats alls.
/Fredrik
Detta verkar vara en myt bland dom som inte har försökt. Har under ett antal år bott i en liten 2:a på 38 kvm, och detta har gått hur bra som helst med mina två cyklar hängandes från varsin krok i taket (en i min lilla hall bakom toadörren, en i ett hörn av stora rummet). Hänger man dom på detta sättet tar de nästan ingen plats alls.
/Fredrik
Ensamboende
Vissa bor ju helt enkelt inte ensamboende och får ju vackert rätta sig efter att det INTE anses estetiskt tilltalande med en MTB i snören i taket det första man ser när man snubblar in i hallen
Fast jag tycker nog att min cykel (fd. *snyft*) var ganska snygg och gjorde sig VÄL i mitt eget rum...
Vissa bor ju helt enkelt inte ensamboende och får ju vackert rätta sig efter att det INTE anses estetiskt tilltalande med en MTB i snören i taket det första man ser när man snubblar in i hallen
Fast jag tycker nog att min cykel (fd. *snyft*) var ganska snygg och gjorde sig VÄL i mitt eget rum...
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg