Re: Racervevar med hög utvxl ?
Nej 30 32 är låg utväxling, även i kraftig uppförsbacke. Själv föredrar jag att ha ett långt spann på min hybridcykel, de högsta växlarna kan vara riktigt bekväma när man börjar bli riktigt trött och bara orkar småtrampa. Inte helt fel att kunna köra fort när det passar heller. Jag skulle nog inte rekomendera att ha ett högre spann en 12 tänder mellan klingorna 30 till 42, tror inte växlingen blir speciellt bra då.
Mikael
perdans; sa:PeterT skrev:
Trek 520 är en klassisk touring hoj som funnits sedan 70-talet men som ständigt förnyas. Har det mesta en bra långfärdshoj skall ha, förutom att racervevarna fram ger på tok för hög utväxling. Kräv ett inbyte vid ev. köp!
Eftersom jag också funderar starkt på en Trek 520 undrar jag över problemet med "racervevarna" fram. Specen jag har fått är 52-42-30 fram och 11-32 bak, är det en ovanligt hög utväxling ? andra bättre alt. ?
Per D
Nej 30 32 är låg utväxling, även i kraftig uppförsbacke. Själv föredrar jag att ha ett långt spann på min hybridcykel, de högsta växlarna kan vara riktigt bekväma när man börjar bli riktigt trött och bara orkar småtrampa. Inte helt fel att kunna köra fort när det passar heller. Jag skulle nog inte rekomendera att ha ett högre spann en 12 tänder mellan klingorna 30 till 42, tror inte växlingen blir speciellt bra då.
Mikael