Columbia?

columbia

...och har man U S som hemmamarknad, så klarar man sig nog ganska bra.

Det här liknar en del Everest-trådar, och jag ska sanningsenligt framhålla att jag är "noga" med vilka märken jag köper, men för en bred grupp slutanvändare så kan ju både Columbia (som jag egentligen inte vet någonting om) och Everest vara rätt nivå av utrustning. Vill bara understryka att Sverkers test av skaljackor på Plus, gav Everestjackan första plats om man tog hänsyn till priset. Jag menar, det finns tillfällen när diffusionsmaterial är helt frånåkta av bomullskläder.

malindo; sa:
Columbia har ju nu dock köpt Mountain Hardware för att med det varu-márket kunna delta i det övre segmentet. Varumárket Columbia fàr vál i sig anses ligga i medium-segmentet.

Mvh / Mats

Bra analys Mats. En del har velat sätta Columbia på samma nivå som Everest men jag tycker själv att de ligger lite högre. Ungefär som HH, Haglöf och Fjällräven skulle jag vilja säga, dvs lite över de stora kedjornas egna märken (tex Everest) men inte riktigt som Klättermusen, Arcteryxx mfl. Mao deras kvalitet pendlar mellan att förtvivlat hålla sig över sportkedjornas och enstaka lyckträffar av toppklass.

Nordensjö tyckte att de hade en blek/beige framtoning och det håller jag med om. Men det är egentligen inte produkterna det är fel på utan marknadsföringen, de har trevliga gröna och bruna byxor de borde pusha hårdare för ;-).

/mats

material

Svårbegripligt:

Och här börjar problemen mellan material och märke: Bara för att K.musen lyckats med en smal exklusivitets-marknadsföring, så kan inte logotyp eller back-catalogue vara det som skyddar! Givet att det finns tillfällen när ett HH-skal är mer optimalt än en K.musen i bomull. Om merparten av slutanvändare anser att goretx är premium, och K.musen icke använder goretex, borde ju det betyda att K.musen tillhör mediumskiktet, om än väldigt seriösa sådana. Eller..?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DJ Columbia skaljacka Kläder 0
Skeebum Columbia ÅF Kläder 4
Isbjörn o Vädur Columbia skalplagg nåt att ha??? Kläder 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg