Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad är det vi pratar om?... Mjukvaran till POI eller Garmin colorado 300? Vad jag förstår är det 2.5.2 på POI och Colorado 2.4 eller??? är det något jag inte hänger med på? ;-)
Jag har gjort enligt instruktionerna ovan men tyvärr blev det ingen signal vid kamerorna. Kan det bero på i vilken ordning som det är inlagt. Behöver jag lägga in POI loader igen efter uppdatering?
Jag har gjort enligt instruktionerna ovan men tyvärr blev det ingen signal vid kamerorna. Kan det bero på i vilken ordning som det är inlagt. Behöver jag lägga in POI loader igen efter uppdatering?
Det var länge sedan jag laddade ner en fil till min Nuvi, men jag har för mig att man måste välja ett manuellt läge (inte det förvalda automatiska läget) i POI loader för att sedan kunna sätta varningssignaler och varningsavstånd.
Naturligtvis varnar den för båda riktningar. Enheten varnar när du kommer nära en punkt, om den punkten är en boj på sjön, en kamera, vindskydd, vadsomhelst, det vet ju inte enheten.
Naturligtvis varnar den för båda riktningar. Enheten varnar när du kommer nära en punkt, om den punkten är en boj på sjön, en kamera, vindskydd, vadsomhelst, det vet ju inte enheten.
Har ingen Colorado men tror inte den stödjer fartkameror .
Nej, Garmins enheter vet inte riktningen mot kameran, men det vet däremot vissa enheter från Navigon (i alla fall med en extra programvara installerad) som mäter vinkeln mot kameran. Kamerainformationen som man köper innehåller en riktningskomponent.
Förutom att ladda ner fartkamerorna till din Garmin-enhet med POI-loader måste du aktivera larmfunktionen på enheten. Det heter "Ändra inställningarna för närhetspunkter" eller något liknande.
Det påstås att i filer som man köper till Garmin fungerar riktningen också. Men inte i sådana man gör själv och laddar in med POI Loader. Men jag har inte läst någonstans att någon har funderat ut vad det är Garmin hittat på i sina egna filer, som gör detta möjligt.