Climb in

En definition på nördar är väl rimligen att de är så fokuserade på sitt eget intresse att de blir trångsynta.

En känd effekt av trångsynthet är förstås att man betraktar folk som inte kvalar in i ens eget mönster som nördar...

Själv är jag förstås oerhört vidsynt och har stor förståelse för både de som intresserar sig för hård eller lättare klättring, klättring på stenar på marken, klättring på väggar inomhus, friluftsmat, friluftskläder, nudism... you name it...

Det är ju sedan länge känt att den bäste klättraren är den som har roligast.

frapp; sa:
Mithrandir-byxorna(eller vad dom heter) borde dock bannlysas när man närmar sig urbant område. Köp ett par lediga H&M byxor för 200-spänn i stället, så kan ni visa er på stan också...

sojourner; sa:
Stretchjeans! Slitstarka på knän och rumpa. Bra rörelsefrihet. Nästan OK på stan. Annars är väl det största problemet med klätterkläder på stan att man är så skitig att det inte spelar nån roll hur snygga byxorna är under all lera/krita.

Jag bor på landet. Enda gångerna jag är i stan är för att besöka Fjällsport, så förmåga att visa sig i kläderna på stan står inte så högt på min lista. :)

Mezzner; sa:
Klätterkläder är väl inget större problem på stan. Då är det lite värre när man handlar lite mjölk eller nåt på hemvägen efter att ha paddlat i paddelkläderna...

bild.asp

Men du har ju tagit av dig kjolen... ;) ;)

Climb in vs. Byxor

Ok!

Det här är ju helt sjukt! Eller?

Skulle den här tråden handla om climb in eller byxor??! Kanske dags att starta en tråd om byxor om nu det intresset är så stort.

Trangsynt eller icke?

Mezzner; sa:
En definition på nördar är väl rimligen att de är så fokuserade på sitt eget intresse att de blir trångsynta.

En känd effekt av trångsynthet är förstås att man betraktar folk som inte kvalar in i ens eget mönster som nördar...

Mycket bra trad det har - jag spinner vidare pa OT-fragan om nordar i allmanhet...

Vem ar det da som ar nord?

Att betrakta manniskor som nordar for att de inte passar in i ens eget monster anser jag vara helt forkastligt och det ar absolut inget jag skulle gora ;-) For att gora det sa har man ju satt upp nagon form av ramar for vad som kan anses vara normalt, vilket ar helt normalt att gora, och det medfor att det som faller utanfor den har ramen saledes blir onormalt.

Det stora problemet i fragan ar ju att det som anses vara normalt for en viss person inte nodvandigtvis ar det for en annan. Allt handlar om ens egna preferensramar, att forsoka vidga dem, framforallt att vaga vidga dem, leder till personlig utveckling och det skulle bespara oss fran manga missforstand. Fast det ar givetvis mycket enklare att fortsatta vara trangsynt och kunna generalisera.

Jag sager som Timbuktu: "...missforsta mig ratt, generellt sett ar generaliseringar praktiska men generellt sett felaktiga".

Peace, love & understanding!
[Ändrat av Skumberg 2005-05-05 kl 12:51]

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg