Climb in

Men... Haglöfs är väl ännu nördigare än Klättermusen!?

Dessutom är ju KM åtminstone nördigt med lite stil, medan Haglöfs bara är nördigt-för-vem-som-helst.
Även en nörd vill ju höja sig över mängden ibland... ;)

Sant, jag tvekade innan jag köpte dem, men det var rea och jag var på väg till berget och hade inget att ha på mig...

Haglöfs gjorde ju riktiga grejer fram till 80-talet sen har det blivit mest bjäfs. (Fast just mina brallor gillar jag plus att de hållit otroligt bra.)

Tycker dock kanske att man kan vara lite slarv-nördig i ett par haglöfs, medan nördigheten i KM är mer utstuderad.

Jag förstår inte vissa personers skeptism till cilmb in. Det är ju en supertrevlig tillställning som man bara inte får missa, och skaran som går och lägger sig kl.21 tycker jag brukar vara försvinnande liten. Det brukar ju vara fett röj till långt in på söndagsmorgonen. Och det är väl ungefär lika kul där nu som på 90-talet.

Mithrandir-byxorna(eller vad dom heter) borde dock bannlysas när man närmar sig urbant område. Köp ett par lediga H&M byxor för 200-spänn i stället, så kan ni visa er på stan också...

Stretchjeans! Slitstarka på knän och rumpa. Bra rörelsefrihet. Nästan OK på stan. Annars är väl det största problemet med klätterkläder på stan att man är så skitig att det inte spelar nån roll hur snygga byxorna är under all lera/krita.

Klätterkläder är väl inget större problem på stan. Då är det lite värre när man handlar lite mjölk eller nåt på hemvägen efter att ha paddlat i paddelkläderna...

bild.asp

Pär:
Jag har en Arcteryx gamma softshelljacka och den är jättebra, använder den till både klättring, skidåkning och långfärdsskridsko, så förhoppningsvis är brallorna lika fina. Rekommenderas.

Per & Pär:
Mammut gör jättebra saker tycker jag, men de är sorgligt underrepresenterade i butikerna i Sverige. Det går dock att få hem allt i katalogen genom Addnature, (även sånt som inte ingår i deras sortiment), på beställning. Mammut har en bra storlekstabell som gör att klädköp lätt blir rätt på en gång. Kanske kostar det några spänn extra, men kvalitén är lika bra på deras övriga saker som på repen.
[Ändrat av lilla_my 2005-05-04 kl 09:04]

OT:

Fortsätter väl lite på Mithrill, GeekIn (ClimbIn)...

1) Mithrill-bralls är bra och funktionella, nördvarning behöver inte utfärdas i samband med klippklättring/alpinism. Däremot om ovan beskrivna byxa återfinns på en bouldrare (hemska tanke!) alt. på en sportklättrare (mindre hemskt, men ändå obehagligt)

2) NördIn är enligt min mening en tillställning för klubben för egen beundran (i stil med Rotary, Lions m.fl.) Förr fanns det finns förvisso en hel del bra klättrare, men sist jag var på TöntIn så var det övervägande wannabes och hangarounds. Trist men oerhört sant. Müsslivarning utfärdas! Kan även passa på att varna för osaltade riskakor, rastafrisyrer samt tveksamma politiska ställningstaganden, förvrängd världsbild och total avsaknad av självinsikt...

Slutsats:
a) Alpinister har inte mycket utbyte på WannabeIn

b) Borrbultsklippare har inte mycket utbyte av Mithrill

-Hoppas att jag fick upp pulsen på ett par stycket i alla fall ;-)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg