chainsaw

2 kg eller 140 g?

I reklamtexten står det att den väger "5 ounces" - 140 gram, vilket ju låter fett.
Längre ner står det "4.5 lbs, 2.1 kilos".

Väger den 2 kilo så försvinner ju lite av det fantastiska... en yxa med samma vikt kan man ju fälla storgranen med.

[redigering: eehhh... det var inget. TOLV stycken väger två kilo. Sorry. Skamvrån för mig...]

För att i alla fall låtsas ha nåt vettigt att komma med...

...så vill jag bara tipsa om Bahcos "Laplander" som jag tycker är den snyggaste och skönaste bland småsågarna. 200 gram.

sht_396-lap_wo_c_big.gif

Fiskars grensåg är inte lika skön som Bahcos men väger bara 95 gram. Jag önskar att det alltid fanns billiga prylar som gör hela jobbet för halva vikten!

/Lasse

Vi fick möjlighet prova Chainsaw under en överlevandsövning i lumpen. Den fungerar utmärkt. Otroligt smidig och bra effekt i sågningen.

Vet du om man kan köpa denna i Sverige? Jag har letat runt lite, utan att finna den. Jag hittade dock en Kinakopia, men den fungerade inte alls lika bra.

Om du har planer på att beställa från US, kontakta gärna mig, då jag är intresserad av ett exemplar.

/Kalle

Pocket Chainsaw

Det finns fyra stycken på
http://www.tradera.com
Auktionsnummer 5094653, 5094649, 5094632, 5094628. Knappa bara in siffrorna i SÖK rutan på din förstasida på Tradera eller kopiera dem och klistra in dem i samma sök ruta som nämns ovan.

testa

Har beställt den ett förtag som verkar använda tradera som försälningsplats.
kosta mig 122 kr med port riktigt smidigt.
kommer en en liten smidig skruvburksask.
testa den på en torr gran 7cm grov typ och den såga jätte fint fast jag ör sjuk och orkeslös.
så nu är det bara att hoppas man blir frisk så man kan komma ut och använda den på vandring.

dat94mka; sa:
Funderar om någon har någon erfarenhet av pocket chainsaw. http://www.pocketchainsaw.com/
Har förut haft tunna trådsågar men dom har glödgas och gått av även på grenar.
Jepp. Har brukt en slik siden 1997. Stor som en hocky-puck och tar de jobber som du gir den. Kjøp med handtag eller tillvarka egna.
Ta en en trasa och drenk den i lite olja och pack inn sågen i den inna du legger den i burken, da varer den lengre. Krångligt å file "tennene" på sågen når den blir slø. GODT Kjøp.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg