Camp Molloy efter ett tag....

Nu har Camp Molloy visats i ex antal veckor. När den började så var många kritiska, bland annat jag. Men nu måste jag säga att det är riktigt roligt att titta på. Vad tycker ni nu?!

//Micke
 
Det är lite långsamt tempo i programmet, och därmed avstressande att se på. En stor skillnad från andra dokusåpor är att det verkar vara vanliga trevliga omtänksamma och hyfsat stabila typer som är med, inte den vanliga blandningen av psykopater och personer som till varje pris vill bli någon.
Dessutom är det säkert lättare att hålla humöret uppe när man slipper svälta som i Robinson.
Några risker har jag inte sett, förutom att grabbarna vill leka med ormar, och att någon tjej brukar vricka foten strax efter start på första etappen.
Lite underligt ser det ut med omedelbar läkarhjälp för en liten stukning, men förklaringen till denna overkill är väl att han finns nära tillgänglig. Skulle man stuka sej på fjälllvandringen, så inte ringer man fjällräddningen det första man gör, utan känner efter om det är brutet, vilket är lätt, och sen gör man så mycket man kan, ev tejpar lite.
Risken är att vi fostrar en generation av hjälpsökande veklingar.
Det skulle vara kul att delta. Tuffa tävlingar dock.
 
björner; sa:
Risken är att vi fostrar en generation av hjälpsökande veklingar.

Nintendogenerationen är redan verklighet... Jag pratade med ett av mina befäl på ett rep om de soldaterna som låg inne det året.. Han menade på att 60-talisterna var den sista generationen som växte upp utomhus.. Viljan och fysiken e lika bra på ungdommarna i dag om inte bättre men dom håller inte, dom går sönder!
 
FJS90/91; sa:
björner; sa:
Risken är att vi fostrar en generation av hjälpsökande veklingar.

Nintendogenerationen är redan verklighet... Jag pratade med ett av mina befäl på ett rep om de soldaterna som låg inne det året.. Han menade på att 60-talisterna var den sista generationen som växte upp utomhus.. Viljan och fysiken e lika bra på ungdommarna i dag om inte bättre men dom håller inte, dom går sönder!

Antar att det alltid kommer att vara bättre förr...




[Ändrat av bash 2003-04-09 kl 08:22]
 
FJS90/91; sa:
björner; sa:
Risken är att vi fostrar en generation av hjälpsökande veklingar.

Nintendogenerationen är redan verklighet... Jag pratade med ett av mina befäl på ett rep om de soldaterna som låg inne det året.. Han menade på att 60-talisterna var den sista generationen som växte upp utomhus.. Viljan och fysiken e lika bra på ungdommarna i dag om inte bättre men dom håller inte, dom går sönder!

Kanske att generalisera lite väl mycket, men visst, jag håller med. Var på en ledar-utbildning i Sthlm för ett tag sedan och vi skulle ut i skogen enligt ledningen. Vi kom aldrig utom synhåll från anläggningen...så "Nintendo"-generationen har nog funnits ännu längre..
 
Ogillar utröstningar

Jag har själv väldigt svårt för utröstningsprogram. Hade TV4 kört ett koncept med multi/äventyrstävling utan inslag av dockhussåpa, en ren äventyrstävling med andra ord, så hade jag gärna följ programmet. Nu är i o f detta program forskonat från Robinson, Astronauterna och Farmenkomplex men den bittra smaken av tvål finns i även här.

Under Eco Challenge så genomfördes och genomförs mycket bra mediabevakning, utan inslag av pakter och hugg i ryggen. Här är det rent äventyr och jävlaranamma som skildras.
Sänk det sjunkande dockhusskeppet och bygg ett nytt stabilare fartyg fritt från fjortisar, tuggummi och mediakåta virrhjärnor
 
Långa avsnitt

Tack vare ishockeyn (?) har två avnsitt sänds i rad några kvällar, vilket i mitt tycke är en passande längd eftersom tempot är lågt, som någon påpekade. På en halv timme händer ju ingenting. Jag å andra sidan kikar på söndagar, när alla avsnitt sänds i rad. Sist blev jag faktiskt lite rörd när Erik röstades hem. Det var så fint... :) Dessutom brukar dokusåpor och andra tävlingar alltid bli mer spännande ju närmare finalen man kommer. Så jag håller med, Camp Malloy har blivit roligare att titta på. Jag blir också inspirerad och inte så lite avundsjuk på tävlingsmomenten! :)
 
Håkan K; sa:
bash; sa:
Antar att det alltid kommer att vara bättre förr...
Ju förr desto bättre?

Var har du hållit hus den senaste tiden?

/Håkan

Har bytt jobb, är inom väktarbranchen och där jag är nu ( sen) finns det i.o.f tillgång till Internet men allt utom vissa sidor är spärrade då även utsidan.se, något jag har tagit som ett personligt korståg för att införa.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fibbla NAMNLISTA-CAMP MOLLOY Multisport 145
9331 Fortsättning av Camp Molloy? Maila TV 4! Multisport 3
Fluoronauten Camp Molloy Multisport 81
xtrem Camp Malloy Multisport 6
A.S. Camp Malloy - slut Multisport 12
XPAT Letar efter en tävling Multisport 0

Liknande trådar