För ett par år sedan slutade min Oregon att fungera. Skickade det till Garmin, kom tillbaka efter några dagar. Mjukvaran var ominstallerat, alla kartorna var borta. Flera dagar försökte jag ominstallera, men icke. Sedan märkte jag att den inte har min serienummer, alltså jag hade fått ett nytt GPS. Fick det bekräftad av Garmin att dom inte lagar utan byter ut.Efter två månaders brevväxling fick jag sedan nya nycklar efter att jag påpekade att jag skickade det till lagning och inte till ett byte till en annan.
Så jag vet att dom kan låsa opp kartan, är bara viljan som saknas. Har dyrt köpt mina kartor och tycker att jag måste ha rätt att uppgradera mig till en modernare GPS.
Betalar jag runt 1800 kr per karta, tycker jag att jag har rätt att använda dom livet ut.
Vad tycker ni.
Desutom i mailväxling är det olika personer som svarar och då malar vi samma saker mail efter mail. Har nu hållit på nu en månad. Den ena tipsar om en ny modell, Monterra, som jag då köpte. En annan säger att kartorna inte går att upplåsas, tredje säger att det nog inte kan låsas opp.
Otaliga gånger har jag bett om adressen till verkstan för att dom skulle kassera den gamla, som jag råkade krossa glaset av.
Jag vill helst vara laglydig och använda det som är mitt.