Broddar med gummisula!?

Har ett par billiga från Biltema som jag tycker funkar OK. Har ett par till joggingskorna, men rekommenderar en storlek mindre till SNS-sula då de är så smala i klacken. 50 kr/paret är ingen jättekostnad...
br.jpg

Brodd som skyddar HELA SNS sulan?

ala; sa:
Lasse Nilsson; sa:
För mig såg sulorna på SNS Pilot pjäxorna ut att slitas rätt fort i början. Efter det verkar det inte ha hänt så mycket...... <

>.......Jo, jag tror det ligger mycket i det du säger med slitaget. Till en början slits de mycket men när kanten rundats av är det inte så farligt. Kanske kan nöja mig att testa med halkskydden till att börja med....</Andreas

Jag kan intyga att det går att slita ned SNS sulor för mycket. Mina gamla är så snedslitna i hälen att dom är vingliga att åka skidor på! Hälen får inget stöd på sidorna av upphöjningen på bindningen.

Verkar vara svårt att finna nått som skyddar hela sulan utan att vara för skrymmande. Dom bör får plats i jackfickorna....

Väntar spänt på flera förslag så mina nya pjäxor sliper gå samma öde till mötes.

Re: Brodd som skyddar HELA SNS sulan?

bionicon; sa:
Jag kan intyga att det går att slita ned SNS sulor för mycket. Mina gamla är så snedslitna i hälen att dom är vingliga att åka skidor på! Hälen får inget stöd på sidorna av upphöjningen på bindningen.
Ajdå! Har du frågat någon skomakare om omsulning? Mina problem blir kanske mindre efter som jag oftast promenerar på stigar eller i naturen mellan sjöar (eller så har du bara använt dina mycket mer).

Tack för varningen! Jag får hålla koll på sulorna.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg