ala; sa:Jag har tyvärr inte halkskydden själv då de verkar vara lite svåra att få tag på. Jag bor i en liten stad i södra Sverige. :-/
Finns i Red Creeks nätbutik vill jag minnas.
-Palle
ala; sa:Jag har tyvärr inte halkskydden själv då de verkar vara lite svåra att få tag på. Jag bor i en liten stad i södra Sverige. :-/
Palle_Z; sa:Finns i Red Creeks nätbutik vill jag minnas.
-Palle
Du har kanske redan sett det men:ala; sa:Jag har läst dina åsikter kring SNS-brodden i någon annan tråd där det diskuterats. Du tycker det räcker med brodden för att gå några kilometer, kanske tom åka lokaltrafik etc utan att skon tar skada eller man riskerar att halka? Jag har tyvärr inte halkskydden själv då de verkar vara lite svåra att få tag på. Jag bor i en liten stad i södra Sverige. :-/
Lasse Nilsson; sa:För mig såg sulorna på SNS Pilot pjäxorna ut att slitas rätt fort i början. Efter det verkar det inte ha hänt så mycket.
(Om mina skridskoturer oftast bestod av en mycket stor andel promenader skull jag nog fundera på en annan utrustning där promenadkomforten blev ännu bättre. Favoritvandringskängan + fasthäl eller glapp.)
På lokalfrafiken skulle jag ta av broddarna. Det känns rätt oartigt att gå in med spikskor på buss/tåg-golvet.
ala; sa:Annars har jag också funderat på någon form av galosch eller överdragssko.
Efter första tappen har det blivit en vana att då och då titta ner efter "flärpen" som sticker fram framför skon. Om den saknas så ligger skyddet inte så långt bort. För min del så är det inte ett stort problem, men ändå något jag gärna skulle slippa.xbåt; sa:Efter att ha tappat skydden med broddar till mina Alfa Hafjell (SNS bindning) ett flertal gånger och med GPS:en försökt gå tillbaka samma spår och naturligtvis inte hittat dem